Ügyesen kell dekázniuk az ingyenreklámidővel a pártoknak
Napi háromszor egy dózisban kapjuk majd a közmédiából a választási propagandát a 2014-es, ötvennapos kampányidőszakban - írja a Blikk.
A pártoknak ügyesen kell dekázniuk a nekik járó ingyenreklámidővel: lesz dolguk a médiaelemzőiknek, még fontosabbak lesznek a nézettségi mutatók, hogy tudják, kit mikor, milyen üzenettel érnek el. A meghatározott adássávokon kívül ugyanis nem mehet politikai hirdetés az MTV, a Duna Tv és a Magyar Rádió csatornáin - írja a Blikk.
A kereskedelmi tévékben ugyan igen, de csak akkor, ha ők is hajlandóak ingyen sugározni azokat, pénzt ugyanis nem kérhetnek érte a pártoktól. A privát csatornáknak egyébként a hivatalos kampányidőszak kezdetéig jelezniük kell a Nemzeti Választási Bizottságnál, ha helyt adnak pártreklámnak, aztán már nem tehetik meg.
A "politikai reklámablakot" naponta háromszor két órára szűkítenék a közszolgálati médiában. Reggel 6 és 8, déli 12 és 14, illetve este 6 és 8 óra között, megszakítás nélkül, egymás után kell ingyen leadni az országos listát állító pártok hirdetéseit. Azt ők szabhatják meg, melyik napon mely idősávban sugározzák a propagandafilmjüket, ám ezek sorrendjét naponta változtatgatniuk kell az adásszerkesztőknek.
Egy politikai erő ugyanakkor egy idősávban naponta csak egyszer kaphat helyet, és legfeljebb egy percet, vagyis maximum napi hármat – áll a Navracsics Tibor igazságügyi miniszter által beterjesztett törvénymódosítási javaslatban.
Összesen 470 perc reklámidőt fognak felosztani egyenlő arányban az országos listás pártok között, a nemzetiségi listát állító pártok közt pedig 130-at. Egy adott párt reklámidejét aztán ugyancsak egyenlő arányban kell „szétteríteni" a közszolgálati műsorszolgáltatók között. Ezeknek viszont az adott idősávban a legnézettebb csatornájukon kell sugározniuk a hirdetést. Mindezeket a feltételeket egyébként a független jelölteknek is biztosítani kell. A szavazás napján ugyanakkor már nem lehet reklámot sugározni - írja a lap.