2013. június. 21. 21:46 MTI Utolsó frissítés: 2013. június. 21. 21:46 Itthon

Óriási hangelnyelőben tesztelik a hajtóműveket Ferihegyen

Átadták pénteken a Liszt Ferenc-repülőtér új hajtóműpróbázó létesítményét, a hangelnyelő- és sugárterelő elemekből álló szerkezetet 300 millió forintból valósították meg.

A 12 méter magas és 107 méter hosszú létesítményt összesen 550 speciális hangelnyelő panel alkotja. Az elemek összeszereléséhez több mint négyezer csavart, az alaplemez elkészítéséhez pedig összesen 850 köbméter betont használnak fel.

A légijárművek karbantartása során a hajtóműveket időnként részleges, vagy maximális teljesítményen kell üzemeltetni a földön, ezekhez van szükség a hajtóműpróbázó helyekre, amelyek jelentős zajkibocsátással járnak.

A Budapest Airport szakemberei egy olyan csúcstechnológiájú bázist hoztak létre, amelynek zajvédő- és zajelnyelő falaival jelentősen csökkenthető az évente átlagosan százötven-kétszáz alkalommal végzett tesztelés során keletkező zajterhelés.

A hajtóműpróbák elsősorban a szomszédos XVIII. kerületi Erzsébet-Bélatelep és Szemeretelep, valamint a XVII. kerületi Rákoshegy bizonyos közösségei számára jelentettek problémát. A beruházás átadásával viszont jelentősen csökken ezen területek zajterhelése, és az eddigi helyszíntől két kilométerrel távolabb került a létesítmény.

A hitelesített zajmérő berendezésekkel végzett átvételi tesztek során kiderült, az előírt 12 decibellnél nagyobb, akár a 20 decibellel nagyobb is lehet a zajcsökkenés.

A közlemény idézi Jost Lammerst, a Budapest Airport vezérigazgatóját, aki az átadáson azt mondta, annak ellenére nem áll le a fejlesztésekkel a repülőtér, hogy a Malév tavalyi csődje és a súlyosan megemelt telekadó kritikus pénzügyi helyzetbe hozta a céget.

Hirdetés
hvg360 Bábel Vilmos 2025. január. 10. 09:30

A szélsőjobb és Elon Musk migrációs népszavazást csinálna a német választásból, pedig sokkal többről szól

Egy végtelenül rossz hangulatban lévő Németország választ magának új képviselőket február 23-án. Gazdaság- és társadalompolitikai krízis van az országban, és ezt mostanra mindenki megérezte. Ez sok más nyugati demokráciára is igaz, de a németek jobban megszenvedik, mert a bukott modellt a sajátjuknak érezhették. Nem valószínű, hogy egy új kancellár alapvető kérdésekben másfelé vinné az országot, mint az elődje. Az ajánlat inkább az, hogy jobban csinálna hasonló dolgokat, kis változtatásokkal. A szélsőjobb közben a migráció kérdésében közelebb került a közhangulathoz, mint bármelyik másik párt. Az osztrák példától félnek a demokratikus pártok.