Kivonták az utolsó szovjet-orosz metrókocsit is az M2-es metróvonalról kedd délelőtt, és ezzel párhuzamosan forgalomba állították az Alstomtól e vonalra megrendelt utolsó, huszonkettedik Metropolis-szerelvényt.
A Mityisinszkij Metrovagonmas Ev típusú szerelvényei 43 év szolgálat után búcsúztak a kelet-nyugati vonaltól, ahol a szerelvények csaknem 2 milliárd kilométert teljesítettek. Az utolsó Alstom-szerelvény forgalomba állításával befejeződött a vonal teljes járműcseréje.
Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes az ünnepélyes eseményen, az Örs vezér tere végállomáson a budapesti metrózás története fontos mérföldkövének nevezte az utolsó orosz szerelvény búcsúzását. A politikus köszöntét fejezte ki a metróvezetőknek, amiért az emberek biztonságban érik el úti céljukat.
Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója azt hangsúlyozta, hogy hosszú évek munkája és erőfeszítése húzódik a típuscsere mögött, amelynek lezárásához "új lendületet" adott Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatójának 2011-ben aláírt megállapodása. Tavaly szeptember 7., az első Metropolis-szerelvény forgalomba állása óta az új metrók 750 ezer kilométert tettek meg Budapesten.
Az M2-es vonalra szánt szerelvények leszállításával és üzembe helyezésével az Alstom most a 4-es vonalra szánt automata szerelvények ügyére fókuszál; arra a vonalra 15 szerelvény érkezik, ezek közül 6 már Magyarországon van, és 3 kapott eddig üzembehelyezési engedélyt – mondta Gallatz Zoltán.