2013. május. 15. 12:54 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. május. 15. 12:49 Itthon

Kósáék megfeleztetnék az új villamosok tesztidejét

A debreceni önkormányzat kezdeményezi a közlekedési hatóságnál, hogy az előírt tízezer helyett csak 5-6 ezer próbautat tegyenek meg az új villamosok. Kósa Lajos polgármester egy tévéműsorban ezt azzal indokolta, hogy a spanyol CAF társaság hasonló villamosai a világ más városaiban már közlekednek, és a tízezer kilométert csak a teljesen új járműveknél írják elő – írja a dehir.hu.

A CAF zaragozai gyárában már kamionra rakták az első új debreceni villamost, ami május második felében érkezik meg Debrecenbe.

Kósa Lajos egy debreceni tévéműsorban azt mondta, hogy az új villamosok fogadására készen áll a város, és elsőként a próbafutást kell elvégezni.

Az előírások szerint az új villamosnak 10 ezer kilométert kell megtennie, hogy típusengedélyt kapjon, utána az egyedi engedélyeket egy rövidebb időtartamú, 500 órás futásteljesítményhez kötötték.

A tízezer kilométer a teljesen új járműveknél feltétel, a CAF hasonló villamosai viszont a világ több városában közlekednek már. Éppen ezért kezdeményezik a közlekedési hatóságnál, hogy szállítsák le a kötelező próbafutás hosszát akkorára, amekkora olyan járműveknél feltétel, melyek máshol már futnak, ez 5-6 ezer kilométert jelent – mondta Kósa Lajos.

A polgármester szerint a tízezer kilométert is tudnák teljesíteni, készülnek is erre, de mivel csak idén gyorsult fel a pályaépítés, ez jelentős könnyebbséget jelentene.

Kósa Lajos elmondta azt is, hogy az első után hamarosan érkezik majd a második villamos, amit már szintén legyártottak, augusztusban a harmadik, utána pedig folyamatos lesz a szállítás.

Mindegyiket közúton hozzák majd a cívisvárosba, egy bonyolult útvonalon, mivel a kamionok a villamosokkal együtt nem férnek el az alagutakban. A szerelvények ráadásul csak 60 kilométer/órával tudnak haladni, így hosszú ideig tart a szállítás.

A polgármester beszélt arról is, hogy ezek a villamosok nem lesznek alkalmasak arra, hogy elővárosi vonatként működjenek. Úgy látják, egyelőre az elővárosi közlekedésre nincs is igazán komoly igény, de a Nagyállomásnál tervezett intermodális központban meg kell teremteni az elővárosi közlekedés lehetőségét, hogy a későbbi fejlesztéseket meg tudják valósítani.

Az új villamospályáról Kósa Lajos azt mondta: az újjáalakult kivitelezői konzorcium a részhatáridőket pontosan teljesítette, így reményeik szerint december 20-ára kész lesz a pálya. A következő időszakban a Petőfi téren dolgoznak majd. A forgalmi fennakadásokat okozó munkákat nyárra időzítik, amikor kevesebben közlekednek, de a polgármester így is a debreceniek türelmét kéri – olvasható a cikkben.

Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.