Környezetvédő civil szervezetek megoldási javaslatokat dolgoztak ki a fővárosi önkormányzat fehér könyvében található egyes problémákra, például a nagyberuházások, vagy a forgalomterhelés ügyére.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a megoldásokat ismertető pénteki sajtótájékoztatón kijelentette: el kell halasztani, illetve le kell állítani a tervezett nagyberuházásokat a súlyos eladósodottság miatt. Példaként azokat a terveket említette, amelyek 10-100 milliárd forintot vinnének el, és kevés hasznuk lenne. A civil szervezet vezetője szerint szigorúan be kellene hajtani, esetleg emelni kellene a tehergépkocsik behajtási díját, mert "a fuvarozók csalása miatt legalább évi ötmilliárd forinttól esik el a főváros". Hozzátette, hogy mielőbb be kell vezetni a dugódíjat, addig pedig a parkolási rendszer átalakításával kell korlátozni a forgalmat.
Lukács András emellett az ingatlanadó kapcsán is változásokat javasolt, álláspontja szerint ha egy terület értéke megnövekszik, akkor abból nemcsak az ingatlantulajdonosoknak kell jól járniuk, hanem a köznek is. Mint mondta, emelni kellene a földvédelmi járulékot az olyan területek után, amelyeket zöldterületről minősítenek át építési területté.
A Levegő Munkacsoport elnöke arról is beszélt, hogy meg kell szigorítani a személygépkocsi-használat elszámolását is, mert az évi 1000 milliárd forintot is meghaladja a cégautók után be nem fizetett adók mértéke.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke egyebek mellett a BKV nagy értékű szerződéseinek felülvizsgálatát kérte. Mint mondta, egyes dokumentumokban önmagában olyan összegek szerepelnek, mint a fehér könyv kétharmadában együttvéve. Példaként említette a reklámfelületekkel, az őrzés-védelemmel, a takarítással, az alkatrész-beszállítással kapcsolatos szerződéseket, illetve a különböző külső vállalkozók pálya-karbantartási és más kivitelezési megbízásait. Hozzátette: ezek felülvizsgálata összességében jelentős mérlegjavulást eredményezne. A VEKE elnöke kitért arra is, hogy a BKV bármelyik ügye megdöntheti a főváros pénzügyi stabilitását. Dorner Lajos a civil szervezetek nevében felajánlotta a fővárosnak a szaktudásukat.
Harkay Lukács, a Magyar Kerékpárosklub projektvezetője a szervezet által 2008-ben készített Kerékpáros Budapest koncepcióra hívta fel a főváros figyelmébe. A klub azt szeretné, ha több egyirányú utcában lehetne a forgalommal szemben kerékpározni, illetve több B+R parkolót szeretnének a fővárosban.
Szegfalvi Zsolt, a Greenpeace igazgatója arra utalt, hogy az Óbudai Gázgyár a fehér könyvben pénzügyi nehézségként szerepel, pedig súlyos környezeti ártalomról is szó van a gyártás után a területen maradt gázmassza miatt. A szervezet megoldást sürget az ügyben, álláspontjuk szerint a 2002-ben meghozott hatósági határozat óta "csak labdáznak a beadványokkal", miközben a területről káros anyagok szivárognak a Dunába.
Bagdy Gábor pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes úgy reagált a civilek felvetéseire, hogy "a gondolkodás egy irányba halad". Jelezte azt is, hogy örömmel várja a szervezetek segítségét. Mint mondta, egyes nagyberuházások elhalasztása ügyében már intézkedett a városvezetés (például a négyes metró második szakasza kapcsán). A főpolgármester-helyettes arról is beszámolt, hogy a főváros gazdasági programjában szerepel például a dugódíj vagy az ingatlanadó kérdése, azt azonban látni kell, hogy az önkormányzatnak még nincs adókivetési joga.