A Levegő Munkacsoport többletforrást kér a kormánytól a hőség elleni védekezésre
A szervezet szerint még a jövő nyár előtt csökkenteni kellene a településeken a leburkolt felületeket, helyette növényeket kellene ültetni.
A szervezet szerint még a jövő nyár előtt csökkenteni kellene a településeken a leburkolt felületeket, helyette növényeket kellene ültetni.
Ordas Eszterrel kapcsolatban korábban Karácsony Gergelynek is volt egy bejegyzése, amikor kiakadt a “lobbisták” miatt.
Miért nem evidens, hogy Budapesten rosszabb a levegő, mint máshol az országban? Mekkora légszennyezettségi probléma valójában a járművek kibocsátása? Mik a jó megoldások, mik a látszatmegoldások? Fenntarthatósági podcastukban tisztáztuk a szennyezett levegő kérdéskörét.
Magyarországon is enyhén megnőhet a háttérszennyezés, illetve a naplementék, napkelték színének változásából lehet következtetni majd a hatásra.
Újabb buszsávok a bevezető utakra, az M3-as miatti buszsávok bringasávvá alakítása, az autók kizárása az iskolákhoz vezető utcákból – ilyen és ehhez hasonló intézkedéseket javasolt 2023-ra a főváros számára a Levegő Munkacsoport. Ha a főváros is magáéve teszi ezeket az ötleteket, akkor lesz mibe belekössön a minden hasonló élhetőséget javító ötletre autósüldözést kiáltók kórusa.
Sokkal több zöldfelületet alakítanának ki a Duna-parton.
Ingyen elvihető tüzelőként bukkanak fel sok apróhirdetésben a levetett bútorok, de talán nem tudják, hogy a kezelt faanyagokkal fűtés illegális és veszélyes.
Országszerte több városban lemondták az idei augusztus 20-i tűzijátékot a gazdasági helyzetre hivatkozva, a rakéták játéka azonban nemcsak költséges, hanem a környezetet is szennyezi – hívják fel a figyelmet jó ideje környezetvédelmi szakértők. Szerencsére a tűzijátékoknak számos környezetkímélő alternatívája létezik, bár itthon ezek még nem terjedtek el.
Szerdán döntött a Fővárosi Közgyűlés a budapesti parkolózónákról. A civil szervezet szerint az irány jó, de messze nem elég. A Levegő Munkacsoport szerint a parkolási díjfizetést az egész fővárosban be kellene vezetni, a céges autók kedvezményét pedig teljesen fel kellene számolni.
A civil szervezet szerint sokkal határozottabban és gyorsabban kellene lépni ahhoz, hogy érdemben csökkenjen a légszennyezés.
Így a létesítmény, ha meg is épül, nem kezdheti meg a működését.
Nagyjából ugyanazon az állásponton vannak azok a szakértők és környezetvédelmi szervezetek, akik az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek csütörtök esti klímavitájának értékelésére kértünk fel. Nyertest senki nem tudna hirdetni. És sok konkrét megoldási javaslatot hiányolnak egyelőre a jelöltek klímapolitikájából.