Sokkal több zöldfelületet alakítanának ki a Duna-parton.
Csütörtök délután posztolta ki a Facebookra Karácsony Gergely, hogy 16 civil szervezettel sikerült megállapodnia a pesti alsó rakpart felújításáról. A hír mellé azonban egy koncepciótervet is csatolt a főváros. Ebből kiderült, hogy
- az idősebb Antall József rakpart déli szakaszára kettős fasort és bővülő zöld felületet szeretnének megújuló gyalogos sétánnyal, 2x1 sávos, 30 km/h-ra korlátozott autóforgalommal, valamint irányhelyes biciklisávokkal a parkolósáv helyett,
- a Jane Haining rakpartra szintén új facsoportok érkeznének gyalogos sétány, és rendezvénytér, a bicikliút és a szervizút mellé,
- az Erzsébet hídnál új gyalogos közteret hoznának létre, lépcsőzetes ülőparttal,
- a Belgrád rakparton pedig a vízparti oldalon új fasort ültetnének, szélesebb gyalogos sétányt hoznának létre, valamint bicikliút és szervizút is lenne. A házak felőli oldalon is bővülnének a zöldfelületek, szélesebbek lennének a járdák és zebrák is, az autós forgalom pedig nem lehetne gyorsabb 30 km/h-nál, valamint lakossági parkolóhelyeket is létrehoznának.
A főpolgármester szerint „fejlesztenünk kell a Duna és a város kapcsolatát, hogy legyen egy hely a város szívében, ahol közelebb hozhatjuk a vizet az emberekhez, és ahová eljárhatunk kikapcsolódni. De ez a fejlesztés csak partnerségben a budapestiekkel, a civil és szakmai szervezettel közösen valósulhat meg”.
A pesti alsó rakparton egyébként végeztek felújítási munkálatokat az utóbbi években is, fokozatosan újítva fel azt. A pesti Duna-part belvárosi szakaszának felújításával párhuzamosan egy rossz állapotú főnyomócsövet is cseréltek a Lánchídtól délre – ezek miatt pedig úgy kellett megbontani az aszfaltot, hogy 2022 nyarának végéig autóval jószerivel járhatatlan volt a rakpart.