2010. december. 21. 13:30 Hírszerző/FH Utolsó frissítés: 2010. december. 21. 13:18 Itthon

Székesfehérváron is lehet szmogriadó

Meghaladja Székesfehérváron a riasztási határértéket a levegőben a szálló por mennyisége. A polgármester várhatóan kedden elrendeli a riasztást, az idős embereket, légúti- szív-és érrendszeri problémával küzdőket, gyerekeket arra kéri, ne menjenek a szabadba, és korlátozó intézkedéseket vezet be.

Az egészségügyi határérték köbméterenként 75 mikrogramm, riasztást azonban akkor rendelnek el, ha két napon át a 100 mikrogrammot meghaladja a szálló por mennyisége. Székesfehérváron vasárnap 92,5 , hétfőn 132.2 volt, kedden azonban legutóbb 151.

Mivel javulás nem várható, ezért a polgármester feltehetően még kedden elrendeli a riasztást. A szmogriadó-rendelet szerint a fekete és piros környezetvédelmi jelzésű járművek közlekedését megtiltja, és a városban a tömegközlekedési eszközök használatára kéri majd az embereket, az autósokat pedig arra, hogy ne járassák álló helyzetben a járművüket. Ezen túl a helyhez kötött nagy légszennyezők, üzemek működését korlátozhatja még. A veszélyeztetetteknek ilyenkor már azt tanácsolják, ne menjenek ki a szabadba.

Dunaújvárosban is meghaladja az egészségügyi határértéket a szálló por mennyisége a levegőben. Vasárnap 87.4, hétfőn 89.9 volt. A polgármester kedden tájékoztatta a veszélyekről az embereket, a veszélyeztetetteket arra figyelmeztette, hogy ha tehetik, ne menjenek a szabadba. A Duna-parti város huzatosabb, mint Székesfehérvár. Ott 11 órakor már 62.3 volt a por mennyisége a levegőben. Ez pillanatnyilag ugyan kevesebb, mint az egészségügyi határérték, de a napi átlagérték számít majd.

Az emberek folyamatos tájékoztatást kapnak mindkét város honlapján.
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.