2010. szeptember. 10. 12:19 MTI Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 10. 12:25 Itthon

Feljelentést tett az országos főkapitány a motoros rendőr halála miatt

Katonai bűncselekmények gyanúja miatt feljelentést tett az országos rendőrfőkapitány a közúti balesetben augusztusban elhunyt tatai rendőrmotoros ügyében. A pénteken nyilvánosságra hozott elsődleges szakértői vélemény szerint a rendőr motorján több műszaki hibát is találtak.

Telegdi Zsolt főtörzsőrmester augusztus 16-án szenvedett halálos balesetet az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Tatabánya előtt, a 62-es és a 63-as kilométer között.

Az ORFK közleménye szerint a főtörzsőrmester szolgálat közben bekövetkezett halálos balesetének előzményeit feltáró fegyelmi vizsgálat olyan megállapításokra jutott, amelyek alapján a fegyelmin kívül nem zárható ki a büntetőjogi felelősség sem, ezért Hatala József altábornagy, országos rendőrfőkapitány katonai bűncselekmények gyanúja miatt feljelentést tett a Budapesti Katonai Ügyészségen.

Az ORFK két nappal a balesetet követően azt közölte, hogy a halálos balesetet szenvedett rendőr motorjának műszaki állapotát is vizsgálják, mivel az elsődleges adatok alapján a baleset kialakulásában műszaki hiba is közrejátszhatott.

Az országos rendőrfőkapitány fegyelmi vizsgálatot is elrendelt az ügyben, amely kitér a parancsnoki felelősség megállapítására is, mivel a gyanú szerint a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság felületesen végezte el a belügyminiszter által május 31-én elrendelt járműszemlét. Több járművet nem vizsgáltak meg, ezek között volt az a motor is, amellyel Telegdi Zsolt életét vesztette. Az ORFK pénteki közleménye szerint "a rendőrség hatáskörébe tartozó nem büntetőjogi, hanem fegyelmi vizsgálat és eljárás jelenleg is tart, annak befejezése a jövő héten várható".

A rendőr motorjának vizsgálatakor több hibát is feltártak - mondta pénteken Magyar György, az elhunyt rendőr családjának jogi képviselője. Az ügyvéd - megerősítve a Blikk pénteki számában megjelenteket - azt mondta: az elsődleges szakértői  vizsgálat megállapította, hogy a rendőr nem lépte túl a megengedett sebességet, motorjának gumijai viszont rendkívül kopottak voltak, alacsony volt bennük a levegőnyomás, és a méretük sem volt megfelelő erre a járműtípusra. Nem volt használatra alkalmas sem a rendőr bukósisakja, sem a ruházata - tette hozzá az ügyvéd.

Magyar György szerint a most elkészült vizsgálat nem teljes körű, így a család megbízásából felkérnek egy szakértőt, hogy állapítsa meg: a műszaki hiányosságok egyértelmű összefüggésben állnak-e a baleset okával. Nem vitás, hogy szolgálati baleset történt, mert a rendőr szolgálati parancsra indult el - szögezte le az ügyvéd. Hozzátette: a család szeretne valamilyen jóvátételt, legfőképpen azért, mert az elhunyt rendőr egyik gyereke egyéves, a másik pedig várhatóan ebben a hónapban jön világra és már nem ismerheti meg az édesapját. 

A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság állományába tartozó Telegdi Zsolt főtörzsőrmester balesete után nem sokkal a 24 Óra című megyei lap - névtelen, de megbízhatónak nevezett forrásaira hivatkozva - azt írta: a tatai rendőr a baleset előtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára, és onnan autóval utazzanak a fővárosba. Járőrtársával az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a hirtelen kitörő viharban halálos balesetet szenvedett.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.