2009. október. 02. 08:15 MTI Utolsó frissítés: 2009. október. 02. 10:51 Itthon

Több százmillió forintos végkielégítések a MÁV-nál

Távozásakor 110-120 millió forintot kaphatott a MÁV két felsővezetője, egy harmadik társuk pedig kevesebb mint háromévi munkaviszony után mintegy százmillió forintot – írta pénteki számában a Magyar Nemzet.

Fejenként 110-120 millió forintot kaphatott idei távozásakor a MÁV két felső vezetője – értesült a Magyar Nemzet vasúttársasági forrásokból. A vasúttársaság volt pályavasúti főigazgatója, aki általános üzletági vezérigazgató-helyettesként is dolgozott a MÁV-nál, harmincnyolc évi vasutas munkaviszony után 71 millió forintnyi végkielégítést kapott, amelyhez a lap információi szerint egyéb jogcímeken további ötvenmillió forintot kaphatott.

A Magyar Nemzet szerint a másik felsővezető szintén több évtizeden át dolgozott a MÁV-nál, az utolsó időkben forgalmi igazgatóként. Ő 67 milliós végkielégítést kapott, amihez ugyancsak mintegy ötvenmillió forint járt prémium és egyéb jogcímeken. A lap azt írja: így informátoruk számításai szerint az ő juttatása is 110-120 millió forint körül mozoghatott.

A két felsővezetőt emellett korkedvezményes öregségi nyugdíjba engedték. "Ez annyiból érdekes, hogy ha elérték volna a nyugdíjkorhatárt, akkor a MÁV már jogszerűen egyetlen forintot sem fizethetett volna nekik végkielégítés címén" - írta a Magyar Nemzet.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.