Telefonos szolgáltatást indít az APEH
Egyszerűbb és gyorsabb lesz az ügyintézés az Adó és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) új szolgáltatásával, bizonyos ügykörben ugyanis telefonon is intézhetik majd egyedi adóügyeiket az ügyfelek - jelentette be Mogyorósiné Gábor Hajnalka, az APEH elnökhelyettese hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.
Adóalany-nyilvántartással, folyószámlával és adóbevallással kapcsolatos ügyek intézhetők majd telefonon is, az ügyfelek ezenkívül meggyőződhetnek közösségi (EU-s) adószámuk érvényességéről, valamint a náluk adóellenőrzést végző revizor személyazonosságáról, megbízásának érvényességéről is - mondta el Papp István, az APEH főosztályvezetője.
A hivatal július 1-jétől fogadja a regisztrációhoz szükséges UK30-as nyomtatványokat, ezt követően az igénylők nyolcjegyű ügyfélazonosító-számot (PIN kódot) kapnak, a konkrét ügyintézés pedig legkésőbb augusztus 1-jén indulhat el - tette hozzá a főosztályvezető.