Az online kitölthető kérdőívben a Fővárosi Önkormányzat arra kíváncsi, hogyan közlekednek most a környékbeliek, és miként tudna ezen változtatni az Észak-Budát és Észak-Pestet összekötő új Duna-híd.
Az Aquincumi híd megvalósíthatósági vizsgálatának első szakaszában a lakosság véleményét kéri a főváros – derül ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) keddi közleményéből. A kérdőív célja az, hogy megismerjék az érintett budapestiek közlekedési igényeit és problémáit, valamint felismerjék a konfliktuspontokat, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagyni a tervezés során.
Észak-Pestet Észak-Budával jelenleg az Újpesti vasúti híd köti össze, amely vasúti, kerékpáros és gyalogos kapcsolatot jelent a két városrész között, gépjárművel és helyi közlekedéssel viszont csak jelentős kitérővel közelíthetőek az Árpád híd és a Megyeri híd által határolt Duna-parti területek.
Mivel a nagy kerülők miatt jelentősen megnő a forgalom a hidak felé vezető főutakon, az Aquincumi híd megépítése nemcsak a helyiek közlekedését könnyítené meg, de hozzájárulna Budapest általános forgalomcsökkentéséhez is. A Fővárosi Önkormányzat mindemellett szeretne gondoskodni arról is, hogy a pesti Váci utat és a budai Pók utcát összekötő híd tervei passzoljanak a főváros fenntartható közlekedési stratégiájához, és ne terheljék le az érintett városrészeket, valamint okozzanak nagyobb autóforgalmat Budapest egészében.
Egy 2017-es kormányhatározat nyomán a BKK elindította az Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmányának készítését, amely a lakossági kérdőívvel közösen arra keresi a választ, hogy milyen igényeket kellene kiszolgálnia és milyen formában az új Duna-hídnak. Mielőtt döntések születnének a projekt jövőjéről 2021 végén, a BKK által megbízott szakértők megvizsgálják az új híd és a kapcsolódó közlekedési hálózat várható hatásait, valamint bevonják a lakosságot és a helyi csoportokat is a célok meghatározásába és a változatok véleményezésébe.
A BKK kérdőíve ezen a linken érhető el.
Megtalálta a BKK, hogy kivel készítteti az Aquincumi híd megvalósíthatósági tervét
A Szabadság híd és a Margit híd után a Petőfi híd felújítása a legsürgetőbb, ez most Budapest legrosszabb állapotú Duna-hídja. A Lánchíd felújítása attól függ, lesz-e rá pénz, az Árpád híd rekonstrukciója viszont biztosan a következő ciklusra marad. Hídkörkép.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.