Nem, nem a pilótafülkében. Egyes hosszú távú járatokon egy titkos kis folyosón tudnak eljutni a légiutas-kísérők és pilóták az ablaktalan szobákba, ahol pihenni tudnak.
Egyes hosszú távú járatokon vannak kis ablaktalan szobák, ahol a stewardessek és a pilóták pihenni tudnak – írja a Business Insider. A transzatlanti járatokat teljesítő Boeing 777-es, illetve 787-es gépeken van egy titkos lépcső, amin keresztül a pilóták, illetve a légiutas-kísérők be tudnak jutni az ablaktalan alvószobákba és ki tudják magukat pihenni az akár 18 órás utak alatt. A kicsi szobákba az utasok nem mehetnek be, illetve igen kevesen is tudnak létezésükről.
A képek tanúsága szerint a pici alvószobák a kabin felett helyezkednek el a 787-esen, az átjáró erre a területre pedig a kabinból nyílik, ahol felirat jelzi, hogy ide az utasok nem mehetnek be. Az ajtó kinyitása után egy lépcsőn lehet felbaktatni az ágyakhoz. Külön kitétel vonatkozik arra is, hogy csak egy ember aludhat egy ágyon, ezzel minden bizonnyal a páros légyottoknak szeretné elejét venni a társaság.
A 777-es géptípuson egy hosszú folyosú két oldalán helyezkednek el a kis alvófülkék, a világítás ugyanakkor igen visszafogott, ráadásul ablakok sincsenek a fülkékben (a 787-esen sincsenek), így kissé sötétebb van, mint a rendes, az utasokat befogadó kabinban. Mindkét repülőgépen ugyanakkor be kell kötnie magát annak, aki ezekben a fülkékben aludnia, ugyanis fel kell készülni az esetleges turbulenciára is.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.