Jönnek a fővárosi milliárdos gigaprojektek
A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) szinte már költi a következő uniós költségvetési ciklus pénzeit: nettó 1,26 milliárd forint értékű közbeszerzési eljárást írt ki a főváros jövőbeni metró, villamos és gyorsvasúti fejlesztéseinek tervezési és előkészítési feladataira.
A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) nettó 1,26 milliárd forint értékű közbeszerzési eljárást írt ki a főváros jövőbeni metró, villamos és gyorsvasúti fejlesztéseinek tervezési és előkészítési feladataira - olvasta ki a Napi Gazdaság Online az uniós közbeszerzési hirdetményeket megjelentető Tenders Electronic Daily (TED) adatbázisból.
A BKK még augusztusban jelentette be, hogy négy közlekedési projekt előkészítését tervezi: a villamos- és trolibuszhálózat egységes fejlesztését és az 1-es villamos meghosszabbítását Kelenföld vasútállomásig; a kisföldalatti korszerűsítését és esetleges meghosszabbítását; a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését és az utóbbi felújítását, valamint az észak−déli regionális gyorsvasút déli ágának meghosszabbítása az Astoriáig.
A tervezési megbízások (becsült nettó érték, millió forint) | |
M1 Millenniumi földalatti vasút rekonstrukciójának és meghosszabbításának megvalósíthatósági tanulmánya | 392,4 |
M2 metró és a Gödöllői HÉV összekötésének, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal megvalósíthatósági tanulmánya | 485,0 |
Az észak-déli regionális gyorsvasút déli szakaszának döntés-előkészítő tanulmánya | 100,0 |
A fővárosi villamoshálózat és trolibuszhálózat egységes fejlesztési koncepciójának és az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig történő meghosszabbításának megvalósíthatósági tanulmánya, engedélyezési és kiviteli terve | 282,4 |
Forrás: TED |
A megvalósítást a következő, 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lehívható EU-támogatásokból finanszíroznának. A kivitelezés 700-800 milliárd forintba kerülhet.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.