Az Ingatlanmenedzser eheti, helyszini tapasztalatai szerint egyre tragikusabb a helyzet a Lágymányosi hídon.
Az Ingatlanmenedzser eheti, helyszini tapasztalatai szerint egyre tragikusabb a helyzet a Lágymányosi hídon. Az átjáró korlátjai, illetve a pillérek közötti tartó szerkezetek több száz ponton nagyon erősen elrozsdásodtak, a világítótesteket tartó pilonokról lepergett a festék jelentős része, a hídfőknél botrányos állapotok uralkodnak, hajléktalanok lepték el a területet.
Az egész egy elhanyagolt, lepusztult létesítmény benyomását kelti. A budai felhajtónál lévő egyik kanyarban továbbra is csak a többször megerősített támfalnak köszönhető, hogy nem dől be a szerkezet, az aszfalton a felhajtóknál és a hídon is óriási kátyúk, nyomvájúk vannak.
A közel 500 méteres, 6800 tonna, acél gerendahidat éppen 15 évvel ezelőtt, 1995 októberében adták át és nagyobb felújításon még nem esett át, de a jelek szerint erősen rászolgált. A festés is eredeti, állítólag egy német gyártmány, ami már a híd elekészültekor sem tartozott a legkorszerűbbek közé.
Súlyosbítja a Lágymányosi híd helyzetét, hogy 12 tonnánál nehezebb kamionok is használhatják, nincsen súlykorlátozás, így akár egy 80 tonnás jármű is átmehet rajta. Nem tudni, hogy mikor vezetik át rajta az 1-es villamost, de minél később, annál inkább rászorul a felújításra az elkészített nyomvonal.
A főpolgármester jelöltek közül Tarlós István, a Fidesz-KDNP jelöltje és Horváth Csaba, a szocialisták jelöltje feltélenül támogatná a gyorsvillamos átvezetését. Egyelőre nem tudni, hogy ez együtt járna-e a híd régóta esedékes felújtásával is.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.