1. La Pont Du Gard, Franciaország A dél-Franciaországban található hidat a rómaiak építették i.e. 20-ban.
1. La Pont Du Gard, Franciaország
A dél-Franciaországban található hidat a rómaiak építették i.e. 20-ban. A 49 méter széles és 280 méter magas híd a festői Gardon völgyét köti össze. A híd különlegességét az adja, hogy valószínűleg ez a legszebb római-kori híd a Földön.
2. Magdeburgi vízi híd, Németország
Az Elba folyó felett átívelő vízi híd hat éven át épült és 2003-ban lett kész. A 918 m hosszú és 32 m széles híd lényegében egy hajóhíd, ám a gyalogosok és a biciklisek is tudnak rajta közlekedni. A víz mélysége a hídon 4,25 méternyi. A Németország két legnagyobb csatornáját összekötő vízihíd különleges látvány nyújt, amint a víz hömpölyög a hídon és a hatalmas hajók úsznak rajta.
3. Hangzhou-híd, Kína
A világ leghosszabb tengeri hídja 2008-ban készült el 1,7 milliárd dollárból. A Hangzhou-öbölben fekvő 36 kilométeres híd Kína két legforgalmasabb tengeri kikötőjét, Sanghajt és Ningbo-t köti össze. A hatsávos "autópálya-híd" felére, két órásra csökkenti a távolságot így naponta többezer kamion kel át a tengeri hídon. A kínai gazdaság gyors ütemű fejlődésére jellemző, hogy a világ jelenlegi leghosszabb (nem tengeri) hídja is Sanghajban van, a 32 km-es Donghai, amit mindössze 4 éve adtak át. Ez köti össze a várost Yangshan előkikötővel, amely - a gyors fejlődésnek köszönhetően - 2011-re valószínűleg a világ legnagyobb mélytengeri kikötőjévé válik.
4. Gyaloghíd két épület között, London, Nagy-Britannia.
London belvárosában, a kreatív iparáról híres Covent Gardenben áll ez az érdekes gyaloghíd, amely két épületet köt össze. A Wilkinson Eyre londoni építésziroda művészi inspirációval megalkotott függőhídja a Királyi Balett Intézetet köti össze a Királyi Operaház épületével. A Floral Street-en lévő, 11 méter magasan fekvő építmény 1,42 milló fontba, azaz 5 milliárd forintba került 2004-ben. A megrendelő a Királyi Balett Intézet volt.
5. Öresund híd, Dánia
Az Öresund híd egy kombinált közúti-vasúti híd a dániai Øresund szoros felett, amely Dánia fővárosát, Koppenhágát köti össze a svédországi Malmővel. Az 1999-ben átadott hídon halad keresztül az E20-as európai főútvonal. Autóval a hídon kevesebb mint 10 perc alatt át lehet jutni. A híd teljes hossza 7,8 kilométer. A 2x2 sávos autóúton hídpénzt szednek, ennek összege 2007-ben 34 € volt.
6. A Mosztári híd, Mosztár, Bosznia-Hercegovina
A Csontváry Kosztka Tivadar által is megfestett, 450 éves hidat a délszláv háborúban 1993. november 9-én rombolták le a horvát csapatok. A Világbank anyagi támogatásával és egy firenzei tervezőiroda szakmai segítségével 15 millió eurós költségvetéssel 2004-re elkészült az új híd. A tervezést, a mérnöki és építészeti munkát a Firenzei Egyetem Építőmérnöki tanszéke és a General Engineering firenzei tervezőiroda végezte. Az újjáépítés alatt is biztosítani kellett a gyalogosforgalmat, ezért a város egy gyaloghídat is felállított. Az építési pályázatot egy magyar cég nyerte meg.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.