A nyár közepétől már nem öntheti el Bécset a Duna.
A nyár közepétől már nem öntheti el Bécset a Duna. Legalábbis nem a legfőbb ipari kikötőnél, ugyanis az üzemeltető cég (Wiener Hafen Management GmbH, WH) többszáz tonnás gátat épített és megemelte a folyó menti falakat is, így a Freudenau medence védetté válik. A következő kettő-három évben bővítik az egész objektumot, illetve kereskedő cégeknek adják el az üzemeltető tulajdonában lévő, összesen 70 ezer négyzetméternyi ipari telkeket.
Az osztrák kikötő bevételét tekintve a legnagyobb Közép-Európában, az utolsó friss adat szerint 2008-ban ez 48 millió eurót tett ki. A magyar dunai kikötőkhöz hasonlóan ott is lehet vízről vasútra vagy közútra áttenni a rakományokat. Tavaly 335 ezer konténert kezeltek, ez a fejlesztések nyomán könnyedén 500 ezerre nőhet – mondta a Real Vienna nemzetközi ingatlanos szakvásáron Rudolf Mutz, akit fél éve neveztek ki igazgatónak.
Hamburghoz és Rotterdamhoz napi kapcsolódást kínálnak. A kikötőben nagy autóterminál is üzemel, évente átlag 60 ezer gépjárművet raknak át, ezt a kapacitást szintén bővítik új átrakó rampákkal és más berendezésekkel. Az üzemeltető a közelmúltban megvásárolta a Vienna Marina nevű magán yacht kikötőt és vizi szolgáltató központot a közeli Handelskai útnál. Segíti a céget, hogy végéhez közeledik az U2-es metro új ottani állomásának kivitelezése. Az állomás körül egyébként már most lakópark és irodaházak épülnek és újabbakat terveznek.
A Wiener Hafen eközben a térség más kikötőüzemeltető vállalataiban szerzett tulajdonrésszel is erősítette pozícióját. A szintén ausztriai Krems-nél működő cégben 26 százalékos az üzletrésze, a győri Győr-Gönyű Kikötő Rt-ben 3,5 százalék, az igazgató szerint a pozsonyival folytatni akarják az együttműködést.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.