Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#logisztika

hvg360 Tiszai Balázs

Itthon is bevezettek volna januárban egy modern, környezetkímélő üzemanyagot, de az utolsó pillanatban valaki elkaszálta

Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a HVO100 típusú biodízelfajta iránt, mely a hagyományos dízelhez képest már nem 60, hanem 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást ígér. A szállítmányozásban dolgozó magyar sofőrök is ismerik, és igénylik is, hogy a hazai kutakon kapható legyen, mert egyes nagy, nemzetközi megbízók már kikötik, hogy csak ilyen anyaggal hajtott kamionokkal hajlandók az árujukat szállíttatni. Sokáig úgy volt, hogy 2025-től itthon is kapható lesz, <strong>a jövő évi adócsomagban</strong> <strong>benn is voltak</strong> a törvénymódosítók, de mire a parlament elé kerültek, kiszedték azokat a csomagból.

hvg360 Rácz Gergő

Ez már nem is a jövő: drón szállíthatja ki a gyógyszereket

Nagy fordulatok alakulnak az egészségügyi termékek piacán, amit az elmúlt években mindenki átélhetett. Felipe Morgulist, a UPS Healthcare globális logisztikáért és disztribúcióért felelős elnökét kérdeztük arról, ki miként juthat gyógyászati termékekhez a világ különböző pontjain, és arról is, hogy milyen hatalmas előrelépések várhatók az otthoni betegellátásban.

Bosch Rexroth Kft.

Raktári automatizáció: technológia a logisztika hatékonyságának szolgálatában

Napjaink gyorsan változó gazdasági környezetében a hatékonyság kulcskérdés a raktározás és logisztika szereplői számára. A 2020-as világjárvány és az azt követő gazdasági nehézségek rávilágítottak arra, hogy a logisztikai szektorban nemcsak a termelésnek kellett folyamatosnak maradnia, de az áruszállítás sem állhatott meg. Mindez a technológiai fejlődéssel együtt azt eredményezte, hogy ma már nem sok olyan céget találunk, amely anélkül képes boldogulni, hogy a logisztikai folyamatait a lehető leghatékonyabban szervezné meg.

hvg360 Tiszai Balázs

Olyan őrült iramban drágult meg a tengeri kereskedelem, hogy az inflációt is megtolhatja

A Kína ellen viselt kereskedelmi háború elfajulásától rettegő nyugati megrendelők, köztük a magyarok is tavasz végén egyszerre kezdtek kapkodó készletezésbe, kimerítve a szállítási kapacitásokat, és hiánycikké téve a konténereket. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy a húszik miatt továbbra is Afrikát megkerülve érkeznek meg nyugatra az ázsiai kikötőkből a teherhajók. Egy év alatt majdnem 270 százalékkal drágult meg a konténerhajóztatás, és szakértők szerint ez 2025 végéig ki is hat majd az inflációra.