Kínai logisztikai nagyágyúnak újítják fel a 24 éve nem használt vác-alvárosi iparvágányt
A CECZ Logistic Park Kft. a gödi Samsung gyár fontos partnere.
A CECZ Logistic Park Kft. a gödi Samsung gyár fontos partnere.
Európa-szerte egyre nagyobb az érdeklődés a HVO100 típusú biodízelfajta iránt, mely a hagyományos dízelhez képest már nem 60, hanem 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást ígér. A szállítmányozásban dolgozó magyar sofőrök is ismerik, és igénylik is, hogy a hazai kutakon kapható legyen, mert egyes nagy, nemzetközi megbízók már kikötik, hogy csak ilyen anyaggal hajtott kamionokkal hajlandók az árujukat szállíttatni. Sokáig úgy volt, hogy 2025-től itthon is kapható lesz, <strong>a jövő évi adócsomagban</strong> <strong>benn is voltak</strong> a törvénymódosítók, de mire a parlament elé kerültek, kiszedték azokat a csomagból.
Nagy fordulatok alakulnak az egészségügyi termékek piacán, amit az elmúlt években mindenki átélhetett. Felipe Morgulist, a UPS Healthcare globális logisztikáért és disztribúcióért felelős elnökét kérdeztük arról, ki miként juthat gyógyászati termékekhez a világ különböző pontjain, és arról is, hogy milyen hatalmas előrelépések várhatók az otthoni betegellátásban.
Folytatódott a közúti fuvardíjak emelkedése a harmadik negyedévben annak ellenére, hogy kevés a megrendelés – írja a Digilog Consulting stratégiai tanácsadó cég a 2024. harmadik negyedéves Közúti Fuvarozási Árindex iparági elemzésében, emiatt a szállítmányozók leépítésre kényszerülnek.
Még mindig sok ipari-logisztikai ingatlan épül, miközben kevés a bérlő. A kihasználatlansági ráta hamarosan 15 százalékra nőhet, ám főleg a régebbi csarnokok lesznek bajban, a modernekre nagy az igény.
Személyzet nélkül emelkedhet a magasba a világ legnagyobb teherszállító repülőgépe, amelynek a hasznos teherbírása akár öt tonna is lehet. A tervek szerint 2026-ban mutatkozhat be szélesebb körben is.
Az egyik legnagyobb ukrán munkaadó a háború ellenére is aktívan terjeszkedik. A Nova Post, a szárnyaló ukrán csomagküldő vállalkozás azonban más európai országénál keményebb fába ütötte a fejszéjét a magyar piacon. Mutatjuk, miért.
Napjaink gyorsan változó gazdasági környezetében a hatékonyság kulcskérdés a raktározás és logisztika szereplői számára. A 2020-as világjárvány és az azt követő gazdasági nehézségek rávilágítottak arra, hogy a logisztikai szektorban nemcsak a termelésnek kellett folyamatosnak maradnia, de az áruszállítás sem állhatott meg. Mindez a technológiai fejlődéssel együtt azt eredményezte, hogy ma már nem sok olyan céget találunk, amely anélkül képes boldogulni, hogy a logisztikai folyamatait a lehető leghatékonyabban szervezné meg.
Magyarországon ötödik, eddigi legnagyobb logisztikai központjának alapkőletételét tartották meg ünnepélyes keretek között Kiskunfélegyházán, ahol arra is fény derült, hány üzletet lát majd el a jövőben a központ.
A Kína ellen viselt kereskedelmi háború elfajulásától rettegő nyugati megrendelők, köztük a magyarok is tavasz végén egyszerre kezdtek kapkodó készletezésbe, kimerítve a szállítási kapacitásokat, és hiánycikké téve a konténereket. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy a húszik miatt továbbra is Afrikát megkerülve érkeznek meg nyugatra az ázsiai kikötőkből a teherhajók. Egy év alatt majdnem 270 százalékkal drágult meg a konténerhajóztatás, és szakértők szerint ez 2025 végéig ki is hat majd az inflációra.
Az idei nyár érezhetően nehezebb a hazai e-kereskedelemben a korábbi évekhez képest.
A különféle fagyasztott árucikkek iránti egyre növekvő keresletet csak a legmodernebb logisztikai és ipari megoldásokkal lehet kielégíteni.