Gazdaság HVG 2024. július. 26. 10:42

Azon a héten vásárolnak a legtöbbet online a magyarok, amikor kézhez kapják a fizetésüket

Az idei nyár érezhetően nehezebb a hazai e-kereskedelemben a korábbi évekhez képest.

Hagyományosan a nyár számít az e-kereskedelem leggyengébb időszakának, de a néhány éve még drasztikus szezonális különbségek egyre inkább kisimulnak, vagyis a magyarok egész évben szívesen rendelnek online – és egyre inkább csomagautomatákba. Az pedig, hogy idén nyáron mégis jelentősebb, 40 százalékos visszaesés tapasztalható a hazai piaci csomagforgalomban, az elsősorban a recessziós hatásnak és a kínai webáruházak térnyerésének köszönhető – derül ki a Packeta logisztikai szolgáltató és a GKID digitális gazdaságkutató friss helyzetjelentéséből.

A divat kategória térnyerése az e-kereskedelmen belül nemzetközi jelenség. Több országban a ruhák, cipők már megelőzték a műszaki cikkeket a legnépszerűbb termékkategóriák toplistáján, Magyarországon pedig valamikor 2024-ben várható a „trónfosztás”. Egy-egy nagyobb kiugrás továbbra is megfigyelhető az online forgalomban, de kevésbé az évszakhoz kötötten: minden hónapban abban a hétben regisztrálják a legtöbb rendelést a webáruházak, amikor a lakosság többsége fizetést kap, valamint az olyan kiemelt alkalmak is érezhető forgalmi többletet jelentenek, mint a húsvét, a Valentin-nap, a nőnap, a gyereknap vagy épp iskolakezdés – mondta Madar Norbert, az online piackutatásra szakosodott GKID vezető tanácsadója.

Idén nyáron már nyolcféle hálózatban összesen több mint 5300 automata segíti a gyors és kényelmes csomagátvételt, amin belül a Packeta több mint 1000 automatával képviselteti magát. Az utóbbi két év inflációs és energiaár-emelkedése miatt egyre jobban nyílik az árolló a házhoz szállítási díjak, valamint a köztes, például csomagautomatába kért díjak között, ami szintén az automaták irányába tereli a forgalmat. A Packeta Hungary Kft. 2019 óta szolgálja ki a magyarországi webáruházakat, és 2021 óta kínál dedikált szolgáltatást magánszemélyeknek.

A Postán kívül gyakorlatilag nem maradt magyar szereplő a csomagautomaták piacán

A Foxpost eladása is jelzi, hogy zajlik a konszolidáció a csomagautomaták piacán: a külföldi cégek lassan teljesen kiszorítják a magyar befektetőket.

zöldhasú
Hirdetés