Tévéreklám az unióban
Már az év végén hatályba léphet az audiovizuális szolgáltatásokat szabályozó új közösségi irányelv.
Már az év végén hatályba léphet az audiovizuális szolgáltatásokat szabályozó új közösségi irányelv. A legnagyobb újdonság, hogy az uniós jog már nem csupán a hagyományos "lineáris", azaz előzetes program alapján, televízión, interneten vagy mobiltelefonon sugárzott audiovizuális szolgáltatásokra terjed ki. Ezentúl a néző által egyénileg kiválasztott tartalmat sugárzó médiára is kötelezőek lesznek bizonyos minimális előírások, így például a kiskorúak és általában az emberi méltóság védelme, az európai gyártású műsorokhoz való hozzáférés támogatása. A hagyományos szolgáltatók egy óra alatt továbbra is legfeljebb 12 perc reklámot sugározhatnak, de maguk dönthetik el, mikor és hogyan. Az aktuális és hírműsorokat félóránként csak egyszer szabad reklám miatt megszakítani, akárcsak a harminc percnél hosszabb gyermekműsorokat, az ennél rövidebbeket viszont tilos. Az irányelv főszabályként megerősíti a származási ország elvét is, azaz a határokon túlra sugárzó szolgáltatónak a bejegyzés szerinti tagállam tartalomszabályozási rendelkezéseit kell betartania. Hatálybalépése után a direktívát a tagállamoknak két éven belül kell átültetniük saját jogrendszerükbe.