Félmilliós villanyszámla az E.ON-tól
A számlát egy devecseri család kapta a szolgáltatótól, mivel állítólag öt éves elmaradásuk van a fizetésekkel. A családfő állítja, minden számlát időben befizetett, de a reklamációval csak annyit ért el, hogy kiderült, újabb 200 ezres fogyasztást csinált - írja a veszprémi Napló.
A devecseri családot mellbe vágta az E.ON-tól néhány hete érkezett 340 ezer forintos számla, hiszen úgy tudták, minden rendben van, a villanyszámlát havonta fizették. A vita a szolgáltatóval az éjszakai áramfogyasztás miatt robbant ki, amikor a fogyasztók tisztázni akarták az ügyet, kiderült, öt évre visszamenően követelik rajtuk a fogyasztást, mivel nem tudták leolvasni az órát.
- Amikor megpróbáltunk utánajárni, miből keletkezett a tetemes számla, még jobban meglepődtünk: a beszélgetés vége az lett, hogy a tartozásunk nem is 340 ezer forint, hanem időközben valahogyan már 530 ezer forintra emelkedett – mondta el az egyik családtag, aki szerint a szolgáltatótól nem kaptak egyértelmű választ, hogy mi alapján és hogyan sikerült a tartozásukat kiszámolni.
A Napló kérdésére az E.ON elküldött egy írásos tájékoztatót, amelyben az áll, hogy a munkatársuk az éves leolvasások alkalmával nem tudta az ügyfélnél a mérőóra állását rögzíteni mivel „a vezérelt mérőt csak abban az időszakban lehetett volna leolvasni, amikor vezérlés működött, ebben az esetben sajnálatos módon a vezérelt mérő működése és az ellenőrzés időpontja nem esett egybe”. Szerettük volna megtudni, hogy ez pontosan mit is jelent, de az E.ON kommunikációs osztályán szerda délután már senkit sem találtunk.
A szolgáltató a közleményben ígéretet tett arra, hogy a panaszt és a számlázási rendszert megvizsgálják, ennek eredményéről pedig 15 napon belül tájékoztatják a fogyasztót.
- Amikor megpróbáltunk utánajárni, miből keletkezett a tetemes számla, még jobban meglepődtünk: a beszélgetés vége az lett, hogy a tartozásunk nem is 340 ezer forint, hanem időközben valahogyan már 530 ezer forintra emelkedett – mondta el az egyik családtag, aki szerint a szolgáltatótól nem kaptak egyértelmű választ, hogy mi alapján és hogyan sikerült a tartozásukat kiszámolni.
A Napló kérdésére az E.ON elküldött egy írásos tájékoztatót, amelyben az áll, hogy a munkatársuk az éves leolvasások alkalmával nem tudta az ügyfélnél a mérőóra állását rögzíteni mivel „a vezérelt mérőt csak abban az időszakban lehetett volna leolvasni, amikor vezérlés működött, ebben az esetben sajnálatos módon a vezérelt mérő működése és az ellenőrzés időpontja nem esett egybe”. Szerettük volna megtudni, hogy ez pontosan mit is jelent, de az E.ON kommunikációs osztályán szerda délután már senkit sem találtunk.
A szolgáltató a közleményben ígéretet tett arra, hogy a panaszt és a számlázási rendszert megvizsgálják, ennek eredményéről pedig 15 napon belül tájékoztatják a fogyasztót.
Itthon
MTI
2009. február. 09. 11:20
Pert indítottak a fogyasztóvédők az E.ON ellen
Helyi érték
2009. február. 03. 18:34
Nem fizet kártérítést az E.ON a több napos áramkimaradásért
Itthon
MTI
2009. április. 15. 14:12