Come On Creatives! mottóval hétfőn megkezdődött a legnagyobb hazai blogverseny, a Goldenblog.
A hvg.hu kilencedik alkalommal rendezi meg a versenyt, a cél nem változott: megtalálni a legjobb hazai blogokat. Idén azonban a halmaz a közösségi média irányába szélesedik, így 2013-ban a klasszikus, blogszolgáltatónál vagy blogmotoron vezetett blogok mellett a Facebook-oldalak, a Twitter-, Tumblr-, Google+, Pinterest-profilok és a YouTube-csatornák is indulhatnak.
A verseny idei szlogenje, a „Come On, Creatives!”, amely a Creative Commons nonprofit szervezet nevének újrahangszerelése, és arra utal, hogy a jó bloggerek „közjavakat” termelő kreatívok, akik inspirációt nyernek mások munkájából, és másokat is inspirálnak a sajátjukkal, így tevékenységüknek közösségépítő ereje van. Vagyis ők a virtuális tér utcai művészei, akik a hagyományos média mellett egyre meghatározóbban formálják a látásmódunkat.
Átalakul a kategóriarendszer is, a nevezéseket a tavalyi kilenc helyett idén hat kategóriába lehet leadni: közélet, popart, életmód, biznisz, civil és ego. A kategóriáknak a szokott módon két győztese lesz, az egyikről a közönség, a másikról a szakmai zsűri dönt, és utóbbi osztja a különdíjakat is, amik szintén új elemei a versenynek.
A két hónapig tartó versenyt, melynek főtámogatója a Ford magyarországi vezérképviselete, a legnagyobb hazai blogger találkozónak számító díjátadó zárja majd szeptember közepén.
További részletek a goldenblog.hu oldalon.