Ezer méter felett történt a baleset, a gép vészjelzés leadása után visszatért a kiindulóponthoz. A kapitány könnyű sérülésekkel megúszta.
Felszállás után három perccel lúdrajjal ütközött a Flair Airlines F8641-es kanadai járata Brampton külvárosa felett október 24-én. 1220 méter magasságban egy madár úgy nekicsapódott a pilótafülkének, hogy az ütközés következtében összetört a bal oldali szélvédő, így a fülkébe repülő üvegszilánkok megsebesítették az ott ülő kapitányt. A baleset után vészjelzést adott le a gép, és 28 perccel a felszállás után visszatért a Toronto-Pearson repülőtérre – írja az AeroTime.
Az Aviation Herald jelentése szerint a földi személyzet segítségére volt szükség ahhoz, hogy a repülőgépet a kapuhoz vontassák, mert a megrongálódott szélvédő miatt csökkent a látótávolság. A kanadai közlekedésbiztonsági hivatal által kiadott jelentés megerősítette, hogy legalább egy madár becsapódott a szélvédőbe, ez okozta a kárt. Hozzátették azt is, hogy az érintett járat kapitánya könnyebb sérüléseket szenvedett a széttört szélvédő üvegszilánkjainak berepülése miatt.
❗❗❗24-OCT-2024❗❗❗
— YOU CAN SEE ATC (@RealATCComms) October 30, 2024
PILOTS are BLIND. The windshield is shattered after bird strike at Toronto Airport. Real ATC
Full video: https://t.co/T05adJNNbm pic.twitter.com/3IDe1BtHaL
A Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgép 189 utas szállítására alkalmas, és normál esetben két és félórás utat tett volna meg Winnipegig. A repülőgép a SKY Leasing tulajdonában van, és a Flair Airlines anyavállalatán, a 777 Partnersen keresztül adják bérbe.
A jelentések szerint a repülőgép több mint egy héttel a baleset után továbbra is a Toronto-Pearson repülőtéren van, a földön.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.