Kulturális együttműködéssel magyarázza a debreceni városvezetés, hogy kínai akkuipari központokkal lép testvérvárosi kapcsolatra.
Testvérvárosi kapcsolatról állapodott meg Debrecen és Tiencsin, illetve a szintén kínai Ningtö – írta meg a Népszava. Mindkét város fontos központja a kínai akkumulátoriparnak: Ningtö a Debrecenben is akkugyárat építő CATL egyik székhelye, Tiencsinben pedig nemrég írt alá a cég megállapodást, hogy bővíti az ottani jelenlétét.
A lapnak a debreceni városvezetés tagadta, hogy az akkuipar miatt léptek volna testvérvárosi kapcsolatra, inkább kulturális és oktatási együttműködésről beszéltek.
Szintén a Népszava számolta össze, hogy a kormány 2020 óta körülbelül ezer milliárd forintot költött el akku- és autógyárak támogatására. Ebből 328 milliárd forint volt az 53 beruházásra adott állami támogatás, erre jön rá az összes olyan közvetett támogatás, amely a beruházások infrastruktúrájának megteremtésére járt, ráadásul május óta, amikor a Külgazdasági és Külügyminisztérium utoljára frissítette a hivatalos listájára, több új, nagy tételt is nyilvánosságra hoztak.
Más kérdés, hogy a terv nem nagyon jön be eddig: a magyar ipar gyengélkedik, és ezen belül is csúnya számokat hoz az autó-, valamint az akkumulátorgyártás. Eközben kínai cégek hétről hétre alapítanak olyan leányvállalatokat Magyarországon, amelyek Ázsiában partnerei a nagy gyártóknak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.