Gazdaság hvg.hu 2024. június. 05. 21:31

Soha nem volt még ilyen magas a magyarok hitelkártya-tartozása

Egy átlagos hitelkártya használó 142 ezer forintos tartozást görget maga előtt, többet, mint korábban bármikor.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint 12 éves csúcsot döntött a hitelkártya-tulajdonosok tartozása, amely így 158,5 milliárd forintot tett ki – számolt be az RTL Híradó. Egy átlagos ügyfél tartozása így 142 ezer forint adósságot görget maga előtt, többet, mint korábban valaha.

Az egy ügyfélre jutó adósság így 2023-ban 12 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. Gergely Péter, a biztosdontes.hu szakértője a csatornának elmondta, hogy a bankok körülbelül 25 százalékos éves kamatot számítanak fel a hitelkártyákért.

Olyanok is vannak, akik folyószámlájukon halmoztak fel tartozást, az ő adósságuk azonban nem nőtt 2022-höz képest. Gergely szerint sokan az emelkedő árak hatására halmoztak fel adósságot akár hitelkártyájukon, akár folyószámlájukon.

Bod Péter Ákos, a jegybank volt elnöke arról beszélt, hogy az infláció az átlagnál is súlyosabban érinti a szegényebbeket, akik jövedelmük jelentős részét fordítják fogyasztásra. A főállású magyarok közel kétharmadának csökkent a reálbére 2023-ban, ötödüknek több, mint 5 százalékkal a KSH adatai szerint.

* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek

Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.