Egyre valószínűbb, hogy elektromos buszokat gyártó üzem épül a városban.
Az elmúlt napok sajtóhírei ellenére nem lesz kínai akkugyár Szegeden, és semmilyen más vegyipari tevékenység sem – írja Facebook-bejegyzésében Botka László, Szeged polgármestere.
Botka posztjában azt írja: „Elkezdtük egy 300 hektáros ipari park kialakítását, amihez már évek óta kértük a kormány támogatását, most végre sikerült elérni. Ennek felét már megvettük, a többit is szeretnénk, ha nem megy, kisajátítja az önkormányzatunk. A vonatkozó törvény szerint a földek vételárát a megyei kormányhivatal állapítja meg. A föld Szeged tulajdonába kerül. Az elmúlt évben tárgyaltunk olyan világcégekkel, akik környezetbarát, fenntartható termékeket állítanak elő, a legszigorúbb környezetvédelmi előírások mellett. Sok személyes tárgyaláson vagyunk már túl itthon és külföldön is. Az ilyen beruházások esetében, üzleti érdekek miatt, érthető módon teljes „hírzárlatot” vár el a lehetséges befektető, aki több ezer új munkahelyet hozhat létre városunkban.”
Mint beszámoltunk róla, Szegeden korábban akkumulátorgyár létesítéséről pletykáltak, de a G7 helyi földtulajdonosokra és földhasználókra hivatkozva szerdán azt írta, hogy már megindultak a kisajátítási eljárások a városban, ahol a kínai BYD létesíthet elektromos autóbuszokat gyártó üzemet. Erről itt írtunk bővebben:
Már meg is indultak a földkisajátítások Szegeden, ahová a kínai BYD hozhat óriásberuházást
A városba nem akkumulátorgyár, hanem elektromos buszokat gyártó üzem érkezhet, bár ez még nincs kőbe vésve. De annak farvizén újabb akksigyár is épülhet, Kisteleken. És akár egy BYD elektromosautó-gyárat is felhúzhatnak Dél-Pesten.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.