Gazdaság hvg.hu 2023. január. 28. 14:52

Csődbe ment egy brit légitársaság, a Ryanair azonnal rárepült az elbocsátott alkalmazottakra

A leginkább Nagy-Britannián belül repülő Flybe már a koronavírus idején is komoly gondban volt.

A brit Polgári Légi Közlekedési Hatóság (CAA) szombaton közölte, hogy azonnali hatállyal törölte a Flybe valamennyi járatát, és arra kérte a pórul járt utasokat, hogy ne menjenek ki a repülőtérre, mert nem indulnak el a gépek.

A Flybe azt közölte a honlapján és a közöségi médiában csődgondnokság alá helyezték a vállalatot. A törölt járatok helyett nem ajánlottak alternatív megoldást az utasoknak.

A légitársaság 321 alkalmazottja közül 277-et elbocsátottak, csak 44 ember maradhatott a cégnél. A Guardian szerint a szélnekeresztett munkaerőre hamar lecsapott a Ryanair:

  • egyrészt gyorsított felvételi eljárást ígért a most munkát kereső Flybe-alkalmazottak számára,
  • másrészt bejelentette, hogy a becsődölt cég bázisának számító birminghami repülőtéren fog toborozni jövő hét csütörtökön.

A Flybe főleg belföldön reptette a briteket, 21 útvonalon üzemeltetett menetrend szerinti járatokat Belfast City, Birmingham és Heathrow repülőterekről az Egyesült Királyság különböző repülőtereire, de indultak gépei Amszterdamba és Genfbe is.

A brit légitársaság nem először került bajba, a koronavírus idején 2400 alkalmazottjától vált meg, és 2020 tavaszén már csődvédelmet kért. 2021 áprilisában ugyanakkor az amerikai hedge fund, a Cyrus Capitalhoz köthető Thyme Opco vette át a vagyonelemeket, a céget pedig átnevezték  sokkal később átnevezték Flybe Limitedre.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.