A nagy kérdés az, zavar lehet-e az Adidas- és a Nike-termékek piacán?
Ningbo nemcsak Kína, de a világ legforgalmasabb kikötőjévé is vált az elmúlt években – írja a pekingi Global Times. A lezárás előzménye az, hogy néhány Covid-esetet regisztráltak Ningbo egyik városrészében. Kína ragaszkodik a zéró tolerancia elvéhez a koronavírussal kapcsolatban – különösen most, amikor a február elején kezdődő téli olimpiára készülődnek. A lezárt körzetben több gyár is működik, amelyeket le kellett állítani a zárlat miatt.
A hatóságok igyekeznek csökkenteni a zárlat következményeit: más helyekről kamionsofőröket és rakodómunkásokat irányítottak át Ningbo kikötőjébe.
A Shenzou International, amely az Adidas és a Nike fontos kínai beszállítója, alaposan felkészült a helyzetre. Egy kínai szakértő úgy nyilatkozott a Global Timesnak, hogy a Shenzou International át tudja csoportosítani úgy a termelést a különböző gyárai között, hogy fontos exportérdekek ne kerüljenek veszélybe. Csen Csing, a Technológiai és Stratégiai Kutató intézet igazgatóhelyettese szerint a Covid-járvány idejére már előre kidolgoztak egy tervet, amelyet a lezárások idején alkalmazni lehet. Nemcsak a termelést, de a szállítást is át tudják irányítani, vagyis a részleges zárlat által sújtott Ningbo helyett, ehhez más kikötőket keresnek Kína keleti tengerpartján. Az Adidas és a Nike emiatt nem fog lemondani a kínai beszállítókról – zárja cikkét a Global Times.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.