Még augusztusban végeznek is vele, mivel nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásról van szó.
Július 29-én elkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal déli szakaszának építési engedélyezési eljárása – írja a Világgazdaság. Mivel nemzetgazdasái szempontból kiemelt beruházásról van szó, az ügyintézés határideje 30 nap, vagyis augusztus végére le is zárul az eljárás. A kérelmet a kivitelező CRE Konzorcium megbízásából a Kontúr Csoport Kft. adta be.
A 150-es sorszámú vasútvonal déli szakasza 152 kilométer hosszú, és Soroksártól és Kelebiáig tart. A lap szerint nemrég írt ki a Kínai Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. tendert az északi szakaszának kivitelezésére. Ez a közbeszerzés a Ferencvárosi állomás és Soroksár közötti rész tervezésére és építésére vonatkozik, ami nagyjából 14 kilométert jelent.
A gigaprojekt 700 milliárd forintba kerül, ennek 85 százalékát kínai hitelből finanszírozza az Orbán-kormány. Az egyik fővállalkozó Mészáros Lőrincék RM International nevű cége, alvállalkozónak pedig jórészt szintén Mészáros Lőrinc cégeit vonták be, köztük az R-Kord Kft.-t, vagy a V-Híd Kft.-t., vagy épp a Fejér B.Á.L. Zrt.-t – írtuk korábban. A beruházás iratait 10 évre titkosították, és még az is titok, hogy miért.
Megkezdődött a 700 milliárdos Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése
A nép nevében tulajdonosként járnak el az országgyűlés és a kormány tagjai, mikor tíz- és százmilliárdokat biztosítanak ilyen-olyan célokra. Ez nem lehet bűncselekmény, az viszont igen, ha megbízott tisztviselőként a pénzzel rosszul sáfárkodnak. Vélemény.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.