Gazdaság hvg.hu 2021. június. 24. 12:55

Este 9 előtt tilos lesz gyorskajákat reklámozni a brit tévénézőknek

Az Egyesült Királyságban sok az elhízott gyermek, ezért a szigorítás.

A brit kormány által újonnan bejelentett szabályok értelmében este 9 órától lehet majd leadni a televízióban olyan reklámokat, amik a junk food kategóriába illő, egészségtelen élelmiszereket népszerűsítik. A rendelkezés 2022-től lép életbe. A szigorítás arra válaszul született, hogy az Egyesült Királyságban sok az elhízott gyermek. Őket pedig a televízióban látottak is befolyásolhatnak abban, hogy mit egyenek.

Az Independent szerint a szabály csak azokra a vállalkozásokra vonatkozik, amelyek legalább 250 munkatársat foglalkoztatnak, illetve elsősorban a magas zsír-, só- és cukortartalmú élelmiszerekre terjedik ki. A márkák a blogjaikon, honlapjaikon, alkalmazásaikon vagy közösségi médiaoldalaikon a továbbiakban is reklámozhatnak.

A brit kormány becslései szerint az Egyesült Királyságban élő gyermekek 2019-ben mintegy 2,9 milliárd egészségtelen élelmiszerreklámot láttak a televízióban és 11 milliárdot az interneten. A tilalmat egy nyilvános konzultációt követően vezették be. Ennek során a megkérdezettek 79 százaléka támogatta, hogy a korlátozás este 9 óráig tartson.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.