A megkérdezett vásárlók negyede innen rendelne. Közel ugyanennyien vannak azok is, akiket viszont egyáltalán nem érdekel az internetes bevásárlás.
Ha valamennyi boltláncnak lenne online boltja, akkor a vevők többsége a Lidltől rendelne – derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból. A megkérdezettek 26 százaléka választaná a diszkontlánc webáruházát, ha lenne neki. A második legnépszerűbbnek az online bolttal ténylegesen rendelkező Spar bizonyult, 11 százalékkal. Ezt követi az Aldi (10 százalék) és az Auchan (9 százalék). A válaszadók közel negyedét viszont nem érdekli az online rendelés a nagy boltláncoktól.
A Lidl különösen népszerűnek bizonyult a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében: 35 százalékuk innen rendelne, ha tehetné. Ez az arány már csak 28 százalék a középfokú és 23 az alapfokú végzettségű vásárlóknál. Szintén a felsőfokú végzettségűek csoportjában a legalacsonyabb azoknak az aránya, akiket nem érdekelnek az internetes áruházak: 11 százalék a 23, illetve 25 százalékkal szemben.
A korcsoportok szerinti bontásban csak néhány százalékos az eltérés az egyes boltláncok népszerűségében. Egyedül azok között van akiket nem érdekel a rendelés: míg a 60 felettiek között 28 és a 18–39 évesek között 25 százalék nyilatkozott így, a 40-59 éves korosztályban csak 14 százalék. Az is kiderült, hogy a nők nagyobb része "nincs jóban" az online élelmiszer-vásárlással, 27 százalékukat nem érdekli ez a megoldás. A férfiak körében csak 19 százalékos volt az arányuk.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.