A karanténidőszak első másfél hónapjában több mint 50 ezer új magyar vásárló jelent meg az interneten, ám nem mindenki volt elégedett az új vásárlási formával.
Az online vásárlás belföldi forgalma az első félévben meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35 százalékos növekedés 2019-hez képest. Ugyanakkor nem volt zökkenőmentes az idáig vezető út, hiszen a Mastercard által támogatott Fizetési Élmény Riport szerint
10-ből 9 ember hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól.
Ennek a döntésnek számtalan oka lehet: legtöbbször a bizalmatlanság miatt marad abba a vásárlás (korábbi rossz tapasztalatok, nem megbízhatónak tűnő weboldal, ismeretlen fizetési oldal, információhiány), de minden tizedik vásárlás azért szakadt meg, mert túllépték az időkeretet és ugyanennyi vásárlást akadályoztak meg a rosszul megadott adatok is.
„Az emberek közel 58 százaléka frusztrált az online vásárlás során, ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül” – kommentálta a kutatást Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere. A fizetés mellett persze vannak más befolyásoló tényezők is: a kutatás szerint a vásárlók 55 százaléka a jó ügyfélkommunikációnak és a weblap folyamatos frissítésének köszönhetően érzi magát biztonságban, 74 százalékuk szerint a kereskedővel kapcsolatos bizalom kiépítését a pozitív visszajelzések segítik a legjobban, 30 százalék pedig fontosnak tartja mások ajánlását.