Gazdaság hvg.hu 2020. augusztus. 10. 13:23

Már online is lehet ruhát próbálni

A koronavírus-járvány felpörgette az online vásárlást és egyre több ruhamárka kínál virtuális próbafülkéket. A márkák ráadásul sokat spórolhatnak azon, ha minél kevesebb terméket küldenek vissza.

Zhvg
Friss cikkek a témában

Egyre több kereskedő kínál olyan virtuális és kiterjesztett valóság eszközöket, amelyek segítségével a vásárló online is felpróbálhatja a ruhákat vagy a kiegészítőket – számol be a trendről a Business Insider.

Ebben pedig olyan technológiai startupok a partnereik, mint például az izraeli Zeekit, amelyiknek az első ügyfelei közé a brit divatmárka, az ASOS és a Macy’s áruház tartoznak. A módszer lényege, hogy ha az applikáción keresztül feltöltünk magunkról egy teljes alakos fotót, az ránk próbálja a kiszemelt terméket.

A cég első visszajelzései alapján a technika segítségével a visszaküldések aránya is 36 százalékkal csökkent. Az online vásárlásoknál ez általában 30-70 százalékos szokott lenni, ami jelentős költséget jelent a forgalmazóknak, hiszen a visszaküldés árát ők fizetik. Arról nem is beszélve, hogy felpróbált-visszaküldött termékek a legtöbb esetben a hulladéklerakóban végzik.

Már a kozmetikai termékekere szakosodott lánc, a Sephora és az Adidas sportóriás is kínál ilyen opciót a vásárlóknak.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.