Gazdaság hvg.hu 2020. október. 16. 09:52

Nemzeti egészségügyi telefonos ügyfélszolgálat indul 2 milliárdért

A költségek 70 százalékát az EFOP fedezi, ami az EU és a magyar állam közös programja.

Nemzeti egészségügyi telefonos ügyfélszolgálati és online információs központot hoznak létre a kormány csütörtök este közzétett határozata alapján. A 2 milliárdos költség 70%-át az EFOP (Emberi Erőforrás Operatív Program) fedezi, amely az Európai Unió és a magyar állam közös programja. A pályázat alapján elnyert uniós támogatást a kormány fogadja és adja tovább a pályázóknak.

Ugyanilyen forrásból finanszírozzák a járóbeteg irányítási rendszerek korszerűsítését, amire 16 milliárd forintot szánnak. A határozat szerint „elkerülhetetlen a szakellátás és az alapellátás közötti betegútszervezés folyamatának megfelelő fejlesztése is, és olyan rendszer kialakítása szükséges, amely kezeli a járási szintű betegútszervezést, hatására nagyban fokozódik az alapellátást végző háziorvosi körzetek, praxisközösségek és a városi kórházak együttműködésének támogatása”.

zöldhasú
Hirdetés