Különös adókockázatot rejt a home office, a magyar törvények pedig nem készültek fel arra, hogy hirtelen sokan szeretnének otthonról dolgozni.
Adókockázata is lehet a home office-nak, ha kellő körültekintés nélkül tervezik meg, ráadásul sok hiba utólag nem is javítható – erre hívta fel a figyelmet az EY.
Egy ügyben a Kúria megállapította, hogy mivel a cég ügyvezetője otthonról dolgozott, az otthonából végzett banki műveletek és a postai levelezés már olyan tevékenységnek minősülnek, amelyek miatt a lakása önálló telephelynek minősült. Egy másik esetben azt mondta ki a Kúria, hogy a külső helyszínen foglalkoztatott egyetlen adminisztrátor munkavégzése is tartós üzleti tevékenységnek minősül, és ez adókötelezettséget is jelent.
Ennek azért van jelentősége, mert a telephely árbevétele után a társaságnak helyi iparűzési adót kell fizetnie. Ilyen esetben lényegtelen, hogy a vállalkozás Budapesten a teljes bevétele után befizetett-e helyi iparűzési adót, mert a hiányt, a bírságot és a késedelmi pótlékot ettől függetlenül megállapíthatja az adóhatóság – hívta fel a figyelmet az EY.
Külföldön már van rá példa, hogy speciális megállapodások születtek a járvány idejére. Magyarországon még nincs olyan áthidaló megoldás a helyzet kezelésére, ami csökkentheti a vállalatok adminisztrációs terheit.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.