Tavaly mintegy 19 ezer munkahely szűnt meg a német autóiparban az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég friss elemzése szerint: 2024 végén 761 ezer alkalmazottat foglalkoztatott az ágazat, egy évvel korábban pedig még mintegy 780 ezret. A leépítések az idén is folytatódnak.
Az EY Az év üzletembere programján Hegedüs Éva, a Gránit Bank társalapítója és elnök-vezérigazgatója nyerte el a fődíjat. A program másik két győztese Balogh Ádám, a Baki Agrocentrum Kft. vezetője és Szabó Miklós, a Tranzit Csoport alapítója.
A korábbiaknál sokkal kevesebb adóellenőrzést folytat a NAV, célzottan oda mennek a revizorok, ahol látják, hogy valami szokatlan történt. Adószakértőkkel beszéltünk arról, mit tehetnek a cégeknél, hogy ne nagyon legyen dolguk az adóhatósággal, és hogy mi a feladat akkor, ha valami miatt mégis magyarázkodniuk, netán pereskedniük kell.
Szigorúbban veszik a munkahelyi szabályok és etikai alapelvek betartását, de a válság miatt mégis komolyan félnek sokan attól, hogy valaki trükközni próbál – erre jutott az EY Magyarországon is elvégzett kutatása.
A felmérés szerint a megkérdezettek 61 százaléka vett már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján, eközben csak a válaszadók 21 százaléka kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.
Ahhoz képest, hogy milyen rossz időket várnak a gazdaságban, a legtöbb cégvezető szerint a saját vállalata megússza a krízist. Azt belátták, hogy nem lehet olyan olcsón működtetni egy céget, mint 2020 előtt, de vannak ötleteik, mit lehet tenni.
Az EY 17 EU-tagállamot – köztük Magyarországot is – vizsgáló tanulmánya szerint komoly lemaradásban vannak a tőzsdén jegyzet hazai vállalatok a fenntarthatóság területén. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon, ezért a következő években egyre több cég, köztük kkv-k gazdasági tevékenységét is szabályozná. A változás idehaza több mint ezer magyarországi székhelyű szervezetet érinthet, ezért a társaságoknak érdemes szakértő tanácsadóval mielőbb felmérniük, vonatkozik-e rájuk az úgynevezett Taxonómia-rendelet, hogy szükség esetén megkezdhessék a felkészülést. Az EY Klímavédelemmel és Fenntarthatósági szolgáltatásokkal foglalkozó területének vezetőjének vendégcikke.
Egyre nagyobb a fogyasztók bizonytalansága, az ár-érték arány sokkal fontosabbá vált, és most már csak a nyugdíjasok ragaszkodnak a megszokott márkáikhoz, mindenki más szinte azonnal eldobja a márkahűséget, ha egy jobb ajánlatot talál – erre jutottak, amikor megmérték, hogyan változtatta meg a nagy infláció a vásárlási szokásokat.