Lassan kezdenek odafigyelni a magyar vállalatok a fenntarthatósági célokra, de akik belevágtak ebbe, azok közül sokaknak üzletileg is megérte.
A Magyarországon megkérdezett cégek közel felénél több pénzt költenek a fenntarthatósági és klímavédelmi célokra, mint tavaly ilyenkor, ez jobb, mint a nemzetközi átlag – derül ki az EY felméréséből. De azért a folyamat nagyon lassú: a vállalatok 70 százalékától az a válasz érkezett, hogy a klímavédelmi célkitűzéseiket valamikor 2040 és 2050 között lehet majd csak teljesíteni.
A fenntarthatósági fejlesztéseket a leginkább az akadályozza a cégek tapasztalatai szerint, hogy nem jó a belső együttműködés, különösen a technológiai részlegekkel. Magyarországon 58 százalék számolt be ilyen kooperációs problémáról, miközben a globális átlag a kutatásban 36 százalék. A magyar válaszadók 40 százaléka emellett a szervezet lomhaságát is felsorolta a problémák között.
Pedig amúgy megéri foglalkozni a fenntarthatósággal üzleti szempontból is. A válaszadók több mint fele azt mondta: az, hogy klímavédelmi lépéseket tettek, jobb visszajelzéseket hozott a fogyasztóktól, mint amire eredetileg számítottak, úgyhogy a pénzügyi eredményekben is megmutatkozhat ez.