A komolyabb kiadások helyett inkább felhalmoznak az emberek – állapítja meg a fogyasztói szokásokat vizsgáló EY.
Egyre árérzékenyebbé válnak a vevők az elhúzódó egészségügyi veszélyhelyzet hatására – mutat rá az EY 14 ezer fős mintával készült nemzetközi kutatása, a Future Consumer Index.
A felmérés alapján az emberek jelentős része továbbra sem mozdul ki szívesen otthonából (41 százalék), és inkább felhalmoz (45 százalék) az alapvető háztartási eszközökből és élelmiszerekből.
A megkérdezettek kétharmada (64 százalék) a mai napig csak a legszükségesebb termékeket szerzi be, közel felük (48 százalék) pedig el is halasztotta az olyan komolyabb kiadásokat, mint az autó vagy a bútorok cseréje.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.