Gazdaság hvg.hu 2020. augusztus. 10. 14:02

A gabonapehely-gyártók is rengeteget profitáltak a koronavírusból

Rohamosan megnőtt az otthon reggelizők aránya, emelkednek az eladások.

Koronavírus-járvány
Friss cikkek a témában

A közvélemény-kutatások alapján majdnem 30 százalékkal nőttek a reggeliző- és gabonapehely eladások az előző évhez képest – írta a Business Insider. Ezzel párhuzamosan pedig bezuhant a gyorséttermi láncokban eladott reggeli menük aránya.

A Kellogg's, General Mills, and PepsiCo élelmiszergyártó cégek is arról számoltak be, hogy rendkívül megnőtt a reggelikre az igény a koronavírus-járvány miatt, ugyanis értelemszerűen egyre többen otthon reggeliznek és nem munkába menet (v)esznek valamit. Pedig már úgy tűnt, leáldozóban van a gabonapelyheknek, az elmúlt 4 évben egyre csak csökkentek az eladásaik.

A Nielsen piackutatása ugyanis arra az eredményre jutott, hogy az Y generáció (tehát az 1981 és a 1996 között születettek) túl lusták ahhoz, hogy otthon, maguknak készítsenek reggelit. Ezen azonban most nagyot változtatott a koronavírus-járvány.

Az persze jó kérdés, hogy a normál életritmushoz való visszatéréssel mennyire marad az otthon reggelizés tendencia.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?