Gazdaság hvg.hu 2020. július. 14. 16:13

Nyolcvan százalékkal több pizsamát adtak el a kijárási korlátozások alatt

A magyarok többsége vásárolt divatterméket online a karantén alatt egy kutatás szerint.

Koronavírus-járvány
Friss cikkek a témában

A kijárási korlátozás idején a magyarok 66 százaléka vásárolt ruházati, illetve divatterméket online - egyebek között ez derült ki egy kutatásból, amelyet a GLAMI készített. A több mint 250 ismert divatwebáruház kínálatát összesítő keresőoldal internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló, a divatpiac helyzetét vizsgáló legfrissebb reprezentatív kutatásában ötezer magyar felhasználó vett részt, május 1. és 4. között.

A válaszadók 26 százaléka új webáruházakat fedezett fel a járvány alatt és a jövőben is többet tervez vásárolni az interneten.

A kutatás szerint a karantén alatt a legkeresettebb divattermékek a pizsamák és hálóruhák voltak: a termékkör eladása 81 százalékkal nőtt, míg a papucsokból 71 százalékkal többet adtak el.

A megkérdezettek 7 százaléka azért rendelt, hogy ezzel is támogassa a helyi márkákat és vállalkozókat ezekben a nehéz időkben.

A kutatásból az is kiderült, hogy Magyarországon 10-ből 8 ember érdeklődik a fenntartható divat iránt, 60 százalékuk hajlandó lenne többet költeni egy fenntartható termékre, a válaszadók fele extra költséget is fizetne az újrahasznosított csomagolásért.

A megkérdezettek fele nagyjából ugyanolyan értékben vásárolt divattermékeket az interneten, mint a koronavírus előtti hónapban, a választ adók 29 százaléka szüneteltette a vásárlást.

A magyarok 19 százaléka pedig többet rendelt online, mint a korlátozásokat megelőzően, állítja a kutatás.

zöldhasú
Hirdetés