A magyarok többsége vásárolt divatterméket online a karantén alatt egy kutatás szerint.
A kijárási korlátozás idején a magyarok 66 százaléka vásárolt ruházati, illetve divatterméket online - egyebek között ez derült ki egy kutatásból, amelyet a GLAMI készített. A több mint 250 ismert divatwebáruház kínálatát összesítő keresőoldal internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló, a divatpiac helyzetét vizsgáló legfrissebb reprezentatív kutatásában ötezer magyar felhasználó vett részt, május 1. és 4. között.
A válaszadók 26 százaléka új webáruházakat fedezett fel a járvány alatt és a jövőben is többet tervez vásárolni az interneten.
A kutatás szerint a karantén alatt a legkeresettebb divattermékek a pizsamák és hálóruhák voltak: a termékkör eladása 81 százalékkal nőtt, míg a papucsokból 71 százalékkal többet adtak el.
A megkérdezettek 7 százaléka azért rendelt, hogy ezzel is támogassa a helyi márkákat és vállalkozókat ezekben a nehéz időkben.
A kutatásból az is kiderült, hogy Magyarországon 10-ből 8 ember érdeklődik a fenntartható divat iránt, 60 százalékuk hajlandó lenne többet költeni egy fenntartható termékre, a válaszadók fele extra költséget is fizetne az újrahasznosított csomagolásért.
A megkérdezettek fele nagyjából ugyanolyan értékben vásárolt divattermékeket az interneten, mint a koronavírus előtti hónapban, a választ adók 29 százaléka szüneteltette a vásárlást.
A magyarok 19 százaléka pedig többet rendelt online, mint a korlátozásokat megelőzően, állítja a kutatás.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.