A Lidl, a Spar, a Tesco és a Penny Market a magyar vásárlók kedvence egy friss közvélemény-kutatás szerint. De az sem mindegy, mennyi idős, nő vagy férfi és hogy milyen végzettsége van.
A Lidlt szeretik a legjobban a magyarok: a lánc vezet 20 százalékkal, ezt követi a Spar épp csak egy kicsit lemaradva, 19 százalékkal. Ebben a két láncban költenek a legtöbbet a magyar vásárlók. Ezeket követi a Penny Market (14 százalék) és a Tesco (13 százalék) – derül ki abból a reprezentatív közvélemény-kutatásból, amelyet a Napi.hu kérésére a Pulzus Kutató készített.
A többi boltlánc – így az Auchan, az Aldi, a CBA, a Coop és a Reál – mind 10 százalék alatti eredményt ért el.
Érdekesség egyébként, hogy míg a nők 22 százalékánál a Lidl az abszolút befutó, a férfiak ugyanekkora arányánál már a Spar számít a nyerőnek.
Életkor alapján is van eltérés: a fiatalabbak (18-39 évesek) körében szintén a Spar van az élen, a 40-59 évesek körében azonban a Lidl vezet: 19 százalékuk vásárolt ott mostanában. Ebben a korosztályban a második helyen hármas holtverseny született: a Tescót, a Pennyt és a Spart az érintettek egyaránt 17 százaléka választotta.
Végzettség alapján is eltérő eredményt kaptak: míg a diplomások szintén a Sparban szeretnek vásárolni (23 százalék), az alap- és középfokú végzettséggel rendelkezők nagyobb arányban a Lidlt választják.
A budapestiek és megyeszékhelyen élők közel 30-30 százaléka szintén a Spart részesíti előnyben, 25 százalékuk pedig a Lidlt. Vidéken azonban a Coop, a Tesco, Lidl és a Spar került az élre.