Gazdaság MTI 2020. június. 16. 11:48

Hétmillió forintra bírságolta az MKB Bankot a jegybank

A pénzintézet rendszertechnikai hibák miatt csaknem másfél ezer ügyfelének nem biztosította az ingyenes készpénzfelvétel lehetőségét.

A díj- és költségmentes készpénzfelvétel biztosítására vonatkozó jogszabály megsértése miatt hétmillió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az MKB Bankra a jegybank. Az MNB közleménye szerint a hitelintézet a károsult fogyasztók jórészének többletköltségét – már az erre vonatkozó jegybanki kötelezés előtt – visszafizette.

A Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi vizsgálata az MKB Bank 2018. július 5-től 2019. február 28-ig terjedő időszakát nézte át. Azt ellenőrizték, hogy a hitelintézet megfelelően biztosította-e a fogyasztóknak, hogy belföldi bankjegykiadó automatákból havonta kétszer, összesen legfeljebb 150 ezer forintnyi készpénzt díj- és költségmentesen vehessenek fel. Több fogyasztói bejelentés is érkezett ugyanis arról, hogy az MKB nem biztosítja ezt a lehetőséget.

A vizsgálat megállapította, hogy az MKB Banknál az adott időszakban rendszertechnikai hibák merültek fel. Ezért nem tudta biztosítani az ingyenes készpénzfelvétel lehetőségét valamennyi, előzőleg erre vonatkozó nyilatkozatot tett lakossági ügyfele részére.

A jegybank felhívta az MKB figyelmét jogszabályi rendelkezés betartására. Kötelezte arra is, hogy az érintett fogyasztóknak térítse vissza a készpénzfelvétel után jogsértő módon felszámított, és a vizsgálat lezárásáig még vissza nem fizetett díjat, költséget.

A hétmillió forintos fogyasztóvédelmi bírság meghatározásakor az MNB enyhítő körülményként értékelte, hogy az MKB már a vizsgálat megkezdése előtt két rendszertechnikai hibát kijavított, és az érintett fogyasztók többségének visszafizette a költségeit. A fogyasztóknak okozott anyagi kár 90 százaléka így már hatósági kötelezés nélkül megtérült.

zöldhasú
Hirdetés