Hatalmasat nőtt január után februárban is a magyar turizmus bevétele, minden adott volt ahhoz, hogy az iparág történetének legjobb évkezdése legyen az idei. A koronavírus azután hetek alatt állította földbe a szektort.
A magyar turizmust gyakorlatilag lenullázta a koronavírus. A járvány miatt szinte leállt a világ turizmusa, ez pedig azért lehet különösen fájó a magyar turizmus és vendéglátóipar számára, mert a év parádésan indult. A Központi Statisztikai Hivatal még csak ott tart az adatok feldolgozásában, hogy a februári adatokat közölte – ezeken még nem látszik a járvány hatása, hiszen a foglalásokat március első hete után kezdték tömegesen lemondani. Az viszont kiderül a számokból, hogy volt honnan bukni:
már az is megdöbbentően nagy növekedés volt, hogy a szektor árbevétele januárban 18 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de februárban még ezt is sikerült felülmúlni, akkor 21 százalékos volt az emelkedés.
Ez azt jelenti, hogy a szektornak 34 milliárd forint volt az összes bruttó árbevétele egyetlen hónap alatt. 2020 első két hónapját összesítve pedig az egy évvel korábbinál összesen 20 százalékkal több, 68 milliárd forint bruttó árbevételt értek el a szálláshelyek.
A külföldi vendégek száma 6,7, a vendégéjszakáké 11 százalékkal nőtt februárban. A belföldi vendégek száma eközben 10, a vendégéjszakáiké 8,3 százalékkal nőtt. A szállodák szobakihasználtsága 1,2 százalékponttal, 52,0 százalékra emelkedett.
2020. február 29-én az előző év február 28-hoz képest 59-cel kevesebb, 2475 kereskedelmi szálláshely közel 78 ezer szobával és 215 ezer férőhellyel működött az országban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.