Még az sem kizárt, hogy a vonalak végül a belváros alatt egyesüljenek.
Interjút adott Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője a Népszavának. Ebben arról beszélt, hogy a központ feladatának tekinti a H6 és a H7-es vonalak teljes felújítását, valamint ezek meghosszabbítását a Kálvin térig.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Könyves Kálmán körúttól délre a két vonal összeágazik, majd együtt lebuknak a föld alá, lesz egy föld alatti megálló a Közvágóhídnál, a Boráros térnél és a Kálvin téren
- mondta.
A két dél-pesti vonal mellett a szentendrei H5-ös felújítása is napirenden van, a három említett vonalon az öreg kelet-német vonatok cseréjével együtt.
Szerinte hét-tíz év alatt reális esély van arra, hogy az M5-ös metró első szakasza megépüljön. Úgy fogalmazott,
első dolgunk az lesz a BFK-ban, hogy elkészüljenek a kivitelezésre alkalmas tervek. Igen távoli terv, hogy az ötös metró koncepciója szerint végül majd a vonalak végül a belváros alatt egyesüljenek, de az erről szóló megvalósíthatósági tanulmányterven is dolgozni fogunk.
Vitézy Dávid beszélt arról is, hogy a klímaváltozás miatt az uniós országok minden eddiginél többet költenek vasútfejlesztésre, a német kormány például 86 milliárd eurós programot hirdetett, ennek lesz árfelhajtó hatása. Kijelentette, hogy a nemzetközi tenderen új, korszerű, akadálymentes szerelvényekre kérnek ajánlatot. „Ezek designban valahol az elővárosi motorvonat és a metrókocsik között lesznek félúton. Kívülről könnyedebbnek tűnnek a vasúti kocsiknál, belülről viszont a nagyobb távolságon utazók kényelmét szolgálva több ülés lesz a metrókon megszokottnál” – árulta el.
Arra a kérdésre, hogy mennyibe fog ez kerülni, azt felelte, a beszerzési árat nehéz lenne most megbecsülni, de bizonyosan százmilliárd forint felett lesz, vélhetőleg nem is kevéssel. A MÁV elővárosi vonalaira érkező 40 db új emeletes vonat több mint 200 milliárd forintba kerül – tette hozzá.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.