Ötödik teherjáratát indítja a kelet-kínai Csinan város Európa felé, ezúttal Budapestet célozták meg.
Új tehervonat-járat köti össze Csinant, a Kína keleti részén elhelyezkedő Santung provinciájának fővárosát Budapesttel – adta hírül a kínai állami China.org.cn hírportál. Ez az ötödik teherjárat Csinan és Európa illetve Közép-Ázsia között, így már 12 országot tudnak elérni – közölte a csinani logisztikai hivatal. (Csak járatról van szó, a vonatok közlekedtetéséhez nem kell új pályát építeni vagy meglévőt felújítani.)
A csinani tehervonatok összesen 81 utat tettek meg Európába és Közép-Ázsiába 2019 első felében, ez közel hatszoros növekedés 2018-hoz képest a hivatal szerint. A vonatok 65 ezer tonna árut szállítottak 155 millió dollár értékben. Csinan a járatok sűrítését tervezi, illetve Németországba és Lengyelországba is járatokat akarnak indítani.
Eközben Magyarországon megkötötte a szerződést a Budapest–Belgrád-vasút magyarországi, Kelebiáig tartó szakaszának teljes körű tervezésére és kivitelezésére a kivitelezésért felelős Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. A vonal elvileg a kínai üzemeltetésű Pireusz kikötőjét kapcsolná össze Budapesttel. A nyertes konzorciumban a kínai vasúttársaságot képviselő China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft., valamint az RM International Zrt. vesz részt fele-fele arányban. Utóbbi társaság az R-Kord Kft., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. közös leányvállalata, tulajdonosa 51 százalékban az Opus, amely 295 milliárd forint bevételt vár a beruházástól. A kivitelezési szerződés csak akkor lép hatályba, ha a kínai Eximbank jóvá hagyja a projekthez szükséges hitelt. A Pénzügyminisztérium június elején nyújtotta be a hitelkérelmet.
Emellett a kormány parányi kikötői terminált és logisztikai központot épít Triesztben, állítólag az exportáló magyar vállalatoknak – bár a logisztikai szakma szerint a beruházás teljesen értelmetlen.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.