A Magyar Postának 4,3 milliárd forintba kerül az átállás az elektronikus kézbesítési rendszerre.
A papíralapú tértivevények év végi kivezetését kormányrendelet rögzíti, ennek értelmében januártól a kézbesítést igazoló visszajelzést csak elektronikus úton kaphatják meg a hivatalos iratokat feladók. A Magyar Posta IT-megoldásokért felelős igazgatója a Világgazdaságnak azt mondta: az elektronikus kézbesítési rendszer már szeptembertől teljes fordulatszámon üzemel. A fejlesztésére a társaság 2,4 milliárd forint uniós támogatás mellett 1,9 milliárd saját forrást is fordított – tette hozzá Jenei János.
Az elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül, a küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a Posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül követhetik az ajánlott és a tértivevényes levelek útját. A címzettek, a meghatalmazottak és a jogosult átvevők is elektronikus eszközön tett aláírással ismerik el, hogy átvették a küldeményt, és a feladók is elektronikus formában kapják majd meg a kézbesítési igazolásokat – írja a Világgazdaság.
A rendszer szeptember 1-jétől egyelőre csak azok számára lesz elérhető, akik megfelelő verziójú elektronikus feladójegyzéket használnak. Jenei János elmondta, hogy a tesztüzemben még nem tudják reprodukálni a valós rendszerterhelést, így kisebb-nagyobb fennakadások voltak a program kiépítése során.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.