Nem csak a HVG plakátjait eltüntető Mahir Cityposter zárt jó évet tavaly, de a volt Simicska birodalom másik nagy köztéri hirdetőcége, a Publimont is - derül ki a most közölt éves beszámolóból.
Jó üzletet csinált Mészáros Lőrinc köre a Publimont megvásárlásával. A Simicska-birodalom egyik ékkövének számító közterületi reklámcég árbevétele a 2017-es 3,99 milliárdhoz képest 5,09 milliárdra nőtt. A nyereség mégis leapadt, 409 millióról 110 millió forintra, aminek a legfontosabb oka az egyéb ráfordítások drasztikus megnövekedése. Mint a jegyzőkönyvből kiderül, ennek a legnagyobb hányada ráfordításként elszámolt adó volt.
A 110 milló forint a jelek szerint nem tétel a tulajdonosnak, ezért a taggyűlés úgy döntött: a profit eredménytartalékba kerül, nem vesznek ki belőle osztalékot.
Korábban arról is írtunk, hogy a Publimont mellett a másik közterületi hirdetési cég, a Mahir Cityposter bevétele is nőtt, igaz, itt nem volt akkora a többlet: a 2017-es 749 millió után 781 milliót kaszált a cég.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.