Uniós pénzt nem várhatunk a Debrecen–Mátészalka-vasútvonal felújítására, hazai forrás pedig egyhamar nem lesz rá. Ez az a vonal, amit csigának öltözve futottak le.
Olyan lassú a vonat Debrecen és Mátészalka között, hogy azt egy szakaszon futva is meg lehet előzni – ezt nemrégiben be is mutatta a MátészalkaLeaks csoport néhány csigajelmezbe öltözött aktivistája.
Most Ungár Péter LMP-s politikus kérdezte írásban Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, akihez a közlekedés is tartozik, hogy mikor várható a sok ember munkába jutását megnehezítő, sebeségkorlátozásokkal teli vasútvonal felújítása.
A kérdést a minisztériumból Cseresnyés Péter válaszolta meg, azt írta: a kormány a 2014–20-as uniós pénzügyi ciklusban mintegy ezermilliárd forintot költ vasúti fejlesztésekre, de ebbe a mátészalkai vasútvonal felújítása nem került bele.
Mivel a Debrecen–Mátészalka-vonal nem része a transzeurópai közlekedési hálózatnak, ezért elképzelhető, hogy a jövőben is csak hazai forrásból lesz finanszírozható a vonal felújítása, ami pedig csak egy későbbi időpontban valószínű.
* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség
Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.