2018. március. 19. 13:04 MTI Utolsó frissítés: 2018. március. 19. 13:57 Gazdaság

Kétszer két sávon lehet autózni 2020-tól Cegléd és Abony között

Az M4-es gyorsforgalmi út érintett szakaszának építésére több mint 26 milliárd forintot költenek itthoni forrásból.

Megkezdődött az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti 17,6 kilométeres szakaszának építése. A tervek szerint 2019 negyedik negyedévében fejezik be a beruházást, és több mint 26 milliárdot költenek rá hazai forrásból.

A Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi a kivitelezést. Azt ígérik, hogy gyorsabb lesz a közlekedési Cegléd és Abony között, a tervezési sebesség óránként 110 kilométer.

Mayer András, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hétfőn Szolnokon azt mondta: kétszer két sávos gyorsforgalmi utat alakítanak ki 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, 26,6 méter koronaszélesség biztosítja az autópályává történő fejlesztés lehetőségét és stabilizált üzemi sáv épül.     

A meglévő kétszer két sávos nyomvonalat átépítik 6,1 kilométeren, a meglévő kétszer egy sávos szakaszt pedig bővítik kétszer két sávossá 11,5 kilométeren.     

Két különszintű csomópontot és négy új aluljárót építenek, valamint felújítanak három aluljárót és egy felüljárót. Kialakítanak egy kétoldali pihenőt a Tápiószele-Abony összekötő út térségében, zajárnyékoló falat húznak fel 1078 méteren, valamint úgynevezett üzemi hírközlési központot telepítenek.     

Mayer András elmondta azt is, hogy 1 millió 300 ezer köbméter földet kell majd megmozgatni, a föld deponálását már megkezdték, és a hó olvadása után elindulhat a tényleges kivitelezés is.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.