Arra kap most pénzt a projekt két évvel a kezdete után, ami józan paraszti ésszel alapvetőnek tűnik: akadálymentesítésre és közművek tervezésére.
Újabb 2 milliárd forintot kap a budai Vár, a Magyar Közlöny szerint ennyibe fog kerülni az akadálymentes közlekedési tengely kialakítása a Palota út – Csikós udvar – Hunyadi udvar között, illetve a Budavári Palota közműveinek terveztetése és kiváltása – két olyan dolog, amire, azt gondolná az ember, hogy legelőször kéne gondolni. Ráadásul a közműves rész ugye csak terveztetés, nem maga a beruházás. Határidő: a felmerülés ütemében.
2015-ben még 8 milliárd forintról indult a budai Vár rekonstrukciójának ötlete, amit a kormány csak Nemzeti Hauszmann Tervnek hív. Az idő múlásával persze megindultak az árak, meglódultak a számok, és az azóta már kirúgott L. Simon Lászlónak, a projektért felelős államtitkárnak 2016 áprilisában már azt kellett tagadnia, hogy 200 milliárd lenne végösszeg. Ami leginkább arra utal, hogy ennél több lesz.
2016 utolsó napjaiban például a kormány épp a bejglikóma idejére időzítette a hírt, hogy Orbán Viktor dolgozószobája a megújuló Karmelita-kolostorban 4 milliárd forintba fog kerülni – az eredeti, egész Várra szánt összeg felébe.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.